Jeg har for ½ år siden startet en personlig ejet virksomhed. Og jeg vil lige sikre mig at jeg ikke har taget fejl af de krav Skat stiller. 1. Jeg skal indberette moms en gang i kvartalet. Første gang var startperioden til oktober og anden gang er nu her efter 1. januar. 2. Jeg skal udfylde en udvidet selvangivelse, når jeg har styr på min samlede indtægt for 2006. Det mener jeg er alt jeg skal gøre. Min omsætning er under 300.000 og jeg er ikke tilmeldt nogen skatteordning, så jeg skal bare betale almindelig skat af mit overskud (som nok bliver mellem -5000 til + 5000). Er der andre karv jeg skal være opmærksom på? Som jeg har forstået det skal jeg ikke indsende et årsregnskab, da reglerne er ændret her i 2006. Men jeg skal jo stadig lave et regnskab for at finde ud af hvad mit overskud er. Er der nogle specielle krav til opstillingen af det regnskab? Hvornår er fristen for udfyldning af den udvidede selvangivelsen? Håber det er nogen der kan hjælpe, jeg vil nødig lave fejl over for skat. |
Skat og angivelse, har jeg forstået det rigtigt?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)