Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg rettigheder på min idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa derude..

Er der nogen der kan hjælpe mig med en udfordring jeg står overfor?

Jeg har en idé som pt udelukkende er formuleret på papir...jeg vil gerne have en forretningspartner med og skal mødes med ham i næste uge. Jeg er indtil videre blevet vejledt af Væksthuse og Advokater mht en "non disclosure agreement"...den ene lejr siger at jeg bare skal downloade fra nettet og den anden lejr siger at den skal udformes på et advokatkontor. En helt tredje lejr siger at det er ligegyldigt rent retsligt for begge dokumenter er lige meget værd.

Hvordan sikrer jeg mig bedst at min potentielle samarbejdspartner ikke bare snupper ideén for sig selv?

Venligst

Caroline

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:29

Hej Caroline

Jeg ville betale en NDA-rutineret advokat for at udarbejde en skræddersyet NDA til netop din situation, hvis altså situationen overhovedet kræver en NDA.

Hvis din idé går ud på at starte et supermarked, så vil din NDA ikke være meget værd. Din idé skal rumme en nyhedsværdi, som ikke er almen udbredt. Omvendt kunne din unikke idé være afhængig af dine personlige evner, kontakter eller andet. I den situation har din idé en 'indbygget beskyttelse' der måske kan overflødiggøre en NDA.

Uanset hvad kunne du inddage din potentielle samarbejdspartner i dine overvejelser, så NDA'en ikke bliver en barriere mellem jer.

Til slut: Husk at angive en bodsstørrelse, hvis vælger at anvende en NDA.

Mvh. Aleksander :-)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 15:39

nyhedsværdi er nok det vi fagfolk kalder for opfindelseshøjde..

for at få patent skal opfindelsen først og fremmest være ny

dernæst skal den have opfindelseshøjde, da den skal adskille sig væsentligt fra kendt teknik.

se evt. andre patent ord på

www.eneret.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)