Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iframe og SEO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Emanuels Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver to bæredygtige design webshops - emanuels.dk og emanuelsecostore.com.

Et dansk energiselskab har henvendt sig med et ønske om lave en iframe løsning hvorved de sælger et udvalg af produkterne på emanuels,dk, men under deres eget brand og på deres site. 

Dvs. klikker man på deres shop link bliver man på deres site, men framen hvor produkterne ligger bliver emanuels.dk, man kan som kunde bare ikke se det. Ligeså når man går igennem ordretrin og i kasse, så bliver man på energiselskabets site.

Spørgsmål 1 er, vil dette gavne emanuels.dk SEO?

Spørgsmål 2 er, er der en endnu smartere måde? (hovedformål trafik og salg, også gerne af andre produkter) Evt. poster gode inspirationslinks

På forhånd tak.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 11:00

I mine øjne er der nogle ting der ikke helt stemmer - hvis produkterne vises på en side fra dit domain i en iframe på deres domain vil de aldrig kunne integrere produkterne med deres ordretrin og deres kasse, lægges en vare i kurven sker det på dit domain da det jo er her produkterne ligger. Skal det kunne lade sig gøre skal både du og de i hvert fald lave en helt specifik løsning kun til jer og det vil indebære mere arbejde end at finde en "rigtig" måde at udveksle produkter på, fx et XML productfeed. Et productfeed vil ikke skabe mere trafik (men trafik er vel heller ikke så interessant?) men har de køberne vil det selvfølgelig skabe mere salg for dig.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 14:06

Hej Kim. Tak for svaret. Alt skal, rigtig nok, foregå via mit site, også kurv og betalingsdelen. Jeg får mere salg ud af det, vil jeg tro, men jeg vil også gerne forbedre SEO ved at bruge den bedste løsning i den hensende. jeg ved ikke om iframet løsning, som de kalder det er lig xml product feed. er det det?

under alle omstændigheder er der en del arbejde i det for mig og jeg vil også SEO forbedre, hvis muligt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Min erfaring samt Google's Retningsliner for webmasters, siger at Iframes ikke er nogen god ide. Jeg kan desværre ikke komme med et guldkorn til hvordan du så bedst laver det.

Yderligere, hvis du har deres "side" på din side, kan du også komme ud i noget duplicate content.

Dbh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 14:58

hej. tak for dit svar. jeg ved ikke om jeg har formuleret mig godt nok, for jeg søger en anden løsning... jeg forsøger lige med en uddybning:

1) forstil dig energiselskab.dk/webshop. hele menustrukturen ligger på dette domæne, mens produktlisten og produktkort og betalingssider hentes fra emanuels.dk og ligger indlejret på deres site

2) der skal ikke flyttes noget content. således kan jeg ikke se hvordan jeg skulle få problemer med duplicate.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Det er jeg med på, så du har formuleret dig godt nok. Yes

Men i og med produktlisterne hentes fra deres side, går jeg ud fra produktbeskrivelsen også gør? Hvis det er tilældet, kan det give duplicate content, husk på Google botten læser ren HTML, så alt efter hvordan det laves, vil botten givetvis læse det som ren HTML tekst på din side. Og dermed, er det jo duplicate content.

Hvis du kører det i Iframes, så kan Google botten ikke læse det som din side, så vidt jeg er informeret, så på den måde vil du undgå den problematik, men samtidig vil det jo ikke give din side nogen SEO forbedring.

Når det er sagt, så er det næppe noget der vil få din side downranket eller suspended hos Google. Smile

Dbh.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Fra  Emanuels Skrevet kl. 15:28

men er det ikke omvendt?

produktlister og produktbeskrivelser hentes fra min side. det er dem der "låner" produkter af mig og ikke omvendt. 

deres site har rigtig meget trafik og jeg tænker at hvis der pludselig er emanuels sider der, som forhåbentligt også besøges, må jeg kunne høste frugten af dette i seo øjemed

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:21

kan man ikke lave det med en canonical addresse?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 16. Dec 09
Skrevet kl. 01:08

John Emanuel Harder:

men er det ikke omvendt?

produktlister og produktbeskrivelser hentes fra min side. det er dem der "låner" produkter af mig og ikke omvendt. 

deres site har rigtig meget trafik og jeg tænker at hvis der pludselig er emanuels sider der, som forhåbentligt også besøges, må jeg kunne høste frugten af dette i seo øjemed

Ok, jeg mener at kunne forstå, at en side fra dit site (en side, der er direkte tilgængelig på dit site) ligger i en iframe på sider på energiselskabets site. Er det korrekt forstået?

På denne måde er der ikke links til dit site synlige for googlebot'en, selv om du kan få nogen trafik fra energiselskabets site.

Jeg er bestemt ikke seo-ekspert, meget langt fra endda, men umiddelbart vil jeg mene, at det er seo-mæssigt en dårlig løsning, selvom du kan få meget trafik. Du bliver afhængig af energiselskabet som portal, men hvis du kan leve med det, så er det måske også godt nok, og måske den mest effektive måde at generere trafik på.

- pwe

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)