Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

keyword tool vs alexa

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og kigget lidt på googe keyword tool og fundet et par søgninger der giver god trafik. Jeg har kigget på direkte søgeord [keyword] så der ikke er noget tvivl om tallet.

Når jeg eksempeltvis kigger på en søgning der i usa eller england har måske 50.000 søgninger, og jeg kigger på en side der i danmark har 5000 søgninger og sammenligner de to sider der ligger nummer 1 på disse søgninger bliver jeg forvirret.

Jeg er godt klar over alexa rank ikke er præcis, men jeg finder der underligt at den i uk har alexa rank 1.5 mill og den i dk har 350.000 når besøgstal fra google keyword tool nu siger det burde være omvendt. Dette skræmmer mig lidt for at kaste mig over et projekt i udlandet fordi jeg bliver i tvivl om mængden af trafik. Er den der, eller er den der ikke.

Der er på begge sider tale om enkelt sider hvor alexa rank er taget fra forsiden, som også er den der ranker i google, og altså ikke sider der kan blive kundstigt boostet ved at være en del af et større forum site eller blog.

Kan det virkelig være rigtig alexa rank er så upræcis eller er det google keyword tool der er optimistiak omkring trafik der kan skabes ???

Hvordan skaber jeg mig et realistisk overbliv over mængden af trafik jeg vil modtage ved at have en 1 plads på et bestemt søgeord når disse to hovedaktører nu er uenige.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

helle pedersen:

Hvordan skaber jeg mig et realistisk overbliv over mængden af trafik jeg vil modtage ved at have en 1 plads på et bestemt søgeord når disse to hovedaktører nu er uenige.

Jeg ville foreslå at du kører en Adwords kampagne hvor du byder nok til at ligge nr. 1, hele dagen. Så kan du se hvor mange visninger du får og det er så det reelle antal søgninger.

Google's Keyword Tool er et fint værktøj men ikke altid præcis. Alexa rank har jeg ikke meget fidus til.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)