Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er halv pris bedre end gratis?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi arbejder på at lave en auktion for samlere, hvor det er gratis at oprette auktioner, men hvor man betaler en % sats i salgsgebyr. I den forbindelse har vi et par spørgsmål, som vi håber der er nogle herinde, som kan hjælpe os med.

1. I forbindelse med opstarten har vi har snakket om enten at lade det være gratis i en periode at sælge på siden eller nøjes med at have halv pris på salgsgebyret. Men hvad er bedst? Der er jo efter hånden mange auktionssider, som slår sig op på at det er gratis at sælge på deres sider. Vil vi ikke kunne risikere at drukne i mængden hvis vi vælger den løsning? Omvendt så signalerer 1/2 pris på salgsgebyret jo stadig at det er billigt at sælge på siden. Dog vil vi jo ikke komme i bås med alle gratis siderne.

2. Vi har valgt at satse på samleopjekter, da der er mange auktionssider, hvor man kan sælge alt. Men skal vi starte op med få katagorier og så udvide med nye katagorier efter hånde som der bliver brug for det, eller skal vi starte op med fuldt program. Vi hælder mest til det første, for så kan man jo koncentrere sig om at få siden op at køre med få katagorier og udgifter til annoncering. Her mener jeg, at man jo nemmere kan gøre sig kendt på måske 2-5 katagorier og så udvide efter hånden end hvis vi starter op med feks. 20 katagorier. Men er det den rigtige strategi?

Vi håber på noget feedback, for vi er lidt i tvivl om hvad vi skal vælge.....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:05

Vi Lufter Hund:

1. I forbindelse med opstarten har vi har snakket om enten at lade det være gratis i en periode at sælge på siden eller nøjes med at have halv pris på salgsgebyret. Men hvad er bedst? Der er jo efter hånden mange auktionssider, som slår sig op på at det er gratis at sælge på deres sider. Vil vi ikke kunne risikere at drukne i mængden hvis vi vælger den løsning? Omvendt så signalerer 1/2 pris på salgsgebyret jo stadig at det er billigt at sælge på siden. Dog vil vi jo ikke komme i bås med alle gratis siderne.

Gør det gratis i starten, da det vil give flere autioner, og dermed forhåbentlig flere besøgende... Jo mere der er til salg, des mere interessant bliver siden!

Vi Lufter Hund:

2. Vi har valgt at satse på samleopjekter, da der er mange auktionssider, hvor man kan sælge alt. Men skal vi starte op med få katagorier og så udvide med nye katagorier efter hånde som der bliver brug for det, eller skal vi starte op med fuldt program. Vi hælder mest til det første, for så kan man jo koncentrere sig om at få siden op at køre med få katagorier og udgifter til annoncering. Her mener jeg, at man jo nemmere kan gøre sig kendt på måske 2-5 katagorier og så udvide efter hånden end hvis vi starter op med feks. 20 katagorier. Men er det den rigtige strategi?

Vil du sælge samleopjekter, så skal det være et special site. Dvs kun omhandle 1-2 samleområder MAX!!!

F.eks være frimærker/mønter. Andre samleobjekter skal så sælges på et andet seperat site. Så ender du måske op med 4-5 sites, men det gavner jer selv, hvis siden fremstår som en side for samlere af et specielt område.

I kan så få synergi efffekten ved, at linke mellem de forskellige sites, lidt i stil med Smartguy.dk...

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 23:13

Hej.

Jeg skal forsøge og gøre det kort.

Ad 1 - Jeg synes personligt det er dumt og starte med gratis, og så efter en periode begynde at kræve betaling. Jeg tror mange vil blive sure over dette. Meld ud fra start hvad det koster, slut færdig.

Ad 2 - Tilføj kategorier efterhånden, for mange tomme kategorier er bestemt ikke godt. Jeg synes i skal sørge for og være handelssted for få samleobjekter, og kører med så få kategorier som muligt.

Håber i kunne bruge min råd.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 23:17

Gratis Gratis GRATIS og jeg tror kun at i skal være lykkelige for at drukne i mængden. til at starte med handler det sku om at folk kommer ind på jeres Site, har i ingen mennesker der inde som sætter noget til salg har i ikke et produkt. Men hvorfor skule folk vælge jer frem for de andre ? og frem for Qxl ?

Jeg håber da at i vores jeres projekt op at køre ;-)

Jeg syntes evt i skulle lytte til Thoborg i dette klip, han tegner virkelig tingene rigtig godt op

http://thorborg.tv/starte-en-online-auktion.html

Men held og lykke 

hilsen

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 10:57

Så længe man gør folk klart, at det kun er i en begrænset periode, at der er 1/2 pris på salgsgebyret eller gratis at sælge, er det vel en udemærket måde at få folk ind på siden. Bare man sørger for, at folk ved hvad det kommer til at koste når perioden udløber, er det vel en god måde, at gøre opmærksom på siden. Hvis man forsøger at skjule hvad det evt. koster at benytte side, bliver brugerne jo hurtig trætte af siden og smutter igen. 

Mht. auktioner, så har vi aftaler med flere større sælgere om at de vil sælge på vores side. De vil jo også trække deres kunder med over på siden, så der bliver da aktivitet fra dag et.  Jeg tror vi vil kunne starte op med 10.000+ auktioner, så på det område er vi dækket ind, så vi ikke starter op med en tom side. Desuden er der en del sælgere, som lige vil se siden, inden de beslutter sig for om de vil flytte over til os. Dem vi har kontakt til, er aktive inden for 2 katagorier, så måske vi bare skal holde os til de katagorier i starten og så evt. udvidde med flere katagorier, hvis der er brug for det. Hvis man bare sørger for, at have aktivitet i alle katagorierne man har på siden, er der vel ikke noget i vejen med at have 10-15 katagorier? 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:41

Jeg ville stadig sige gratis som en start ind til at jeres ´Brand´ bliver rigtig kendt. jeg tror i vil nå meget længere ud sådan, og det ville sikke gøre nytte på længere sigt. 10-15 katagorier ville sikkert være fint hvis du kan sørge for at der er gang i dem, så det ikke bare bliver en spøgelses by. men ellers så start i det små og bygge det stille og roligt op. kunne man ikke få lov at se siden ? det ville jo  være fedt med et modsvar på QXL.

Hvad er det for nogle vare i vil sælge ? 

Tilmeldt 31. Mar 10
Skrevet kl. 21:10

Vi har besluttet at starte op med 2 katagorier, som bliver frimærker og mønter/sedler. Det er nemlig inden for disse katagorier, vi har vores bedste kontakter. Mht. gratis eller 1/2 pris så tror jeg vores valg bliver gratis i starten indtil vores "brand" er blevet kendt.

Så snart siden bliver færdig skal jeg nok smide et link her ind. Vi er igang med at rette siden til og regner med at være klar om ca. 2 måneder.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:38

Det lyder rigtig spændene. held og lykke med det ;-)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:52

Vil helt klart mene, at den bedste strategi er at gøre det gratis i starten.

Du skal ikke være bange for overgangen mellem gratis vs betaling, men derimod se det som en fordel. De besøgende har prøvet din side og ved hvad de nu skal til at betale for. Dvs. de kender produktet og kan dermed bedre gennemskue hvad de får for deres penge.

Der er ingen tvivl om at din konverterigsgrad vil være højere med denne strategi, end at kræve betaling fra starten.

Du kan evt. kombinere strategierne, så folk kan få en periode på x-tid, for at afprøve sitet, for derefter at kræve betaling.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:00

Hej. Begge ting er lige gode. Men hvis det skal være gratis at sælge, så er der jo den risiko at der vil være alt for mange sælgere, og det kan blive et "problem". Men hvis i vælger halv pris så vil det jo osse være ok, for det er jo fint at folk betaler lidt for at sælge så det kan komme nogle penge i kassen. MVH joachim

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)