Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til "ansatte" i enkeltmands virksomhed

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo..men såfremt vedkommende ikke har CVR.nr., slipper du ikke for indberetningspligten.

Du har intet med ATP, feriepenge mv. at gøre i den situation.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57

Bendtsen:
Men jeg mener vi engang havde en til at lave noget hjemmeside halløj i en af de øvrige virksomheder (A/S) - her mener jeg vi udbetalte beløbet til privat personen som Honorar, ligesom man kan gøre til en designer mv. Men kan man ligeledes gøre dette i en enkeltmands virksomhed? Og er der beløbsgrænser, eller specielle måder og indberette dette på?

Dette gælder også for enkeltmandsfirmaer. Udbetal som honorar og indberet til SKAT via blanket (Ved faktisk ikke om det  kan gøres elektronisk - men det kan nogle af revisorerne nok svare på)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03

Hej!

Jo..i E-indkomst.

MvH

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:06

Ok, så - har jeg forstået dette rigtigt?

1. Jeg får en privat person til at hjælpe mig med noget arbejde (lad os tage et rundt tal, derfor 100 kr. i timen)

2. Manden arbejder 10 timer for mig (så skal han have 10x100 kr = 1000 kr i "løn")

3. Jeg udbetaler manden 1000 kr som løn eller honorar, eller er det underordnet?

4. Han får 1000 kr. på bankbogen, men skal selvfølgelig regne dette med i hans årlige indkomst på selvangivelsen. Så han sørger på denne måde selv for at betale skatten?

5. Jeg indberetter til SKAT at jeg har udbetalt løn til værdi af 1000 kr på en eller anden blanket hos skat

6. Jeg skal ikke tænke på hverken ATP, Arbejdsmarkeds bidrag, feriepenge osv.

Er jeg helt skævt på den, eller ser dette meget rigtigt ud?

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13

Bendtsen:

Yes

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 11:15

Bendtsen:

Ok, så - har jeg forstået dette rigtigt?

1. Jeg får en privat person til at hjælpe mig med noget arbejde (lad os tage et rundt tal, derfor 100 kr. i timen)

2. Manden arbejder 10 timer for mig (så skal han have 10x100 kr = 1000 kr i "løn")

3. Jeg udbetaler manden 1000 kr som løn eller honorar, eller er det underordnet?

4. Han får 1000 kr. på bankbogen, men skal selvfølgelig regne dette med i hans årlige indkomst på selvangivelsen. Så han sørger på denne måde selv for at betale skatten?

5. Jeg indberetter til SKAT at jeg har udbetalt løn til værdi af 1000 kr på en eller anden blanket hos skat

6. Jeg skal ikke tænke på hverken ATP, Arbejdsmarkeds bidrag, feriepenge osv.

Bendtsen

Ikek spor skævt på :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:36

Fedt - tak skal i have alle sammen.

Håbede det simpelt, men frygtede samtidig det værste, det er jo SKAT vi taler om ;) - men dejligt hvis det kan gøre på denne vis, det gør mange ting meget nemmere for mig :)

Game on ...

Bendtsen

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)