|
Hej SEO-eksperter! Gør det noget rent SEO mæssigt at man både kan skrive www.domain.dk/Default.aspx og www.domain.dk/default.aspx ?? Tak på forhånd! |
-og er det overhovedet SEO venligt at der er default.aspx efter sit domain ??
Debat
|
-og er det overhovedet SEO venligt at der er default.aspx efter sit domain ?? |
Det er klart at foretrække at linke direkte til dit domæne i stedet for at sætte noget default.aspx/index.aspx osv. bagefter. Sørg for at samtlige links til forsiden mod forsiden af domænet linker til roden i stedet for til /default.aspx. Det er klart bedst. |
|
Da søgemaskinerne er case sensitive (default.aspx og Default.aspx er 2 forskellige) så vil de ikke se dem som ens. Det anbefales at man benytter små bogstaver i urls. Problemet er kun for dig hvis der er links ind til din side der har store bogstaver og du selv linker til den med små. www.domæne.dk og www.domæne.dk/default.aspx er 2 forskellige adresser og du vil så blive ramt af duplicate content på den konto.
|
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
Derer ingen Forskellen imellem at skrive Default.aspx eller default.aspx, Url adresser er ikke case sensitive. du kan også skrive www.DOMAIN.DK/DEFAULT.aspx, det har ingen betydning.
|
Det er helt og aldeles forkert, hvad du skriver. Søgemaskiner er case sensitive, og Google ser Default.aspx og default.aspx som to forskellige URL. Så at sige at det ingen betydning har er ikke et godt råd - det kan give alskens problemer med duplicate content. |
Jo.... Hvis du på en linux skriver domæne.dk/index.htm så vil domæne.dk/INDEX.htm ikke være den samme. Nogle søgemaskiner er case sensitive og andre er ikke. Derfor anbefales det at man nøjes med små bogstaver. Microsoft har misset den del og har gjort så Visual Studio sætter første bogstav stort når man laver en ny fil. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
hvad kan man gøre i sådan en situation ? -udover at skrive og linke alt med småt! |