Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canon vs Nikon? Hvad synes DU?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg blevet gokket i hovedet hver gang jeg har haft en mening, hvad enten det er for Canon eller Nikon. På amino må der alligevel være en hel god bunke fotografer, der kan have en lille diskusion uden for meget mudderkast eller dødstrusler omkring hvad er bedst til hvad?

NIKON VS CANON?

Kom med input!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 09:02

Hej Rasmus

Det er farligt område du træder ind på der...

Jeg siger Canon, men kan ikke argumentere det med andet, end at på det tidspunkt hvor jeg købte mit første kamera, da var det Canon der kunne byde på det bedste køb til prisen. Og så er jeg blevet ved Canon siden da det er det jeg kender og kan bruge uden at skulle vænne mig til at for meget nyt.

Men det er jo umuligt at sige det ene er bedre end det andet, der er mange faktorer der spiller ind, hvad skal du bruge det til, skal man filme med dem, hvad er budgettet, hvem er lige kommet med en ny model osv.

Men der er sikkert nogen derude der er mere religiøse omkring det Wink

men altid sjovt at diskutere

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:09

Har selv Canon EOS 450D og 3 objektiver til det.. + speedligt blitz

Så jeg er nok lidt hjernevasket og ville aldrig have andet ;-)

Startede med et 400D og var super glad for det, så derfor en lille opgraderindg.

Synes Canon har en dejlig nem brugerflade og ligger godt i hånden. Får lige det ekstra med et godt batterigreb på :-P

Har haft kig på Nikon, men noget anderledes, men tror kvalitet er ca. det samme :-)

Mikkel

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Apr 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:19

Jeg har selv et Canon Eos 550D og har før haft et 400D. Begge har jeg været meget tilfredse med, især mit nuværende kamera som også kan optage video i fuld HD.

Hvis du ikke allerede har været inde på følgende fora er det et besøg værd!

www.phosee.dk og www.fotostart.dk 

Med venllg hilsen

Christian

Tilmeldt 13. Feb 07
Skrevet kl. 09:19

Det er præcis det der er sjovt at diskutere. Jeg har mødt nogle fotografer, hvor jeg har sagt "nå det er en nikon/Canon mand" hvorefter de har været mere en loyale overfor mærket. 

Vi havde en ude fra en avis forleden som var Nikon mand, hvilket jeg påpegede for ham, lidt i en joke, hvorefter han forklarede mig at Canon var som at bruge tandtråd til at få en oksetyksteg ud af munden: Det er bare ikke praktisk!

Men håber på nogle flere input, vil meget gerne os hører hvad i har - og dermed også hvad i laver, så HVORFOR i har det :-)

Tilmeldt 13. Feb 07
Skrevet kl. 09:20

Christian Skov:

Jeg har selv et Canon Eos 550D og har før haft et 400D. Begge har jeg været meget tilfredse med, især mit nuværende kamera som også kan optage video i fuld HD.

Hvis du ikke allerede har været inde på følgende fora er det et besøg værd!

www.phosee.dk og www.fotostart.dk 

Med venllg hilsen

Christian

Fedt det skal jeg da vidst lige ind og kigge på ! Thanks buddy!

Tilmeldt 21. Oct 08
Fra  Ballistic Skrevet kl. 11:54

Jeg har en Canon EOS 7D, og bruger det både til fotografering men også til video optagelser, hvor det brugt rigtigt, laver nogle fantastiske optagelser.

Tilmeldt 13. Feb 07
Skrevet kl. 11:56

Men Meik - kan sådan et Canon der virkelig opretholde en sådan kvalitet, som f.eks. et direkte videokamera (semi prof, som dit kamera er) ville kunne - hvis det kun var til Video?

Tilmeldt 21. Oct 08
Fra  Ballistic Skrevet kl. 13:08

RasmusLykke:

Men Meik - kan sådan et Canon der virkelig opretholde en sådan kvalitet, som f.eks. et direkte videokamera (semi prof, som dit kamera er) ville kunne - hvis det kun var til Video?

Hej Rasmus

Svaret er ja, problemet med det segment af videokameraer man kalder semiprof er at lige meget hvad du gør så ligner det video og ikke film optagelse, dvs ting er lidt for skarpe og sådan lidt hjemme video agtige, det kan man selv følgelig gøre en masse ved når man arbejder med det, men du vil aldrig for det rigtig lækre film look uden brug af adapter og alverden tilbehør.

Nå man bruger et spejlrefleks kamera til at lave video med har man en kæmpe fordel, og det er objektiverne og dybdeskarpheden, eller mangel på samme. det vil sige at man kan lave baggrunde der er rigtig uskarpe.

tag et kig på denne film http://vimeo.com/10570139 det er sådan det ser ud når hollywood drengene går igang, der er selvfølgeligt brugt meget tid på lys og redigering bagefter, men det er optaget på et Canon 5D.

Det man skal huske er at det er meget svært at arbejde med, man skal stille manuel focus, helst have en ekstern lydoptager, man kan maks optage 12min af gangen osv. - så det er ikke et kamera man lige trækker op af tasken for at film børnene ude i haven, det er et kamera der kræver meget træning og også lidt ekstra udstyr at gå igang med.

Vi er begyndt at lægge det meste af vores produktion over på de så kaldte HDSLR kameraer, hvis de err egnet til opgaven bliver kvaliteten en helt anden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:20

Jeg er fotojournalist og bruger Canon. Jeg er ikke religiøs vedrørende mærket, men har brugt Canon altid og det kender jeg nu, så derfor skifter jeg ikke. Jeg har to kameraer i Canon EOS 1D-serien, og dem er jeg helt vildt glad for :-)

Du bliver ihvertfald ikke ked af at købe Canon - men det gør du garanteret heller ikke hvis du køber Nikon ;-)

Mange hilsner

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)