Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge danskere til Kina, gode råd og investorer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino brugere.  

En ganske ny, men allerede meget begejstret Amino-bruger.
Navnet er Martin, 27 år gammel, handelsuddannet med indkøb/logistik som speciale.  

Har gået et stykke tid og puslet med tanken om at starte egen virksomhed, og smider den nu ud til offentlig skue, med håb om kritik/gode råd og/eller evt. interesse fra mulige investorer. (Sleeping partner/active partner)

Here goes;

Selve ideen bygger på formidling af arbejdskraft, i form af engelsk undervisere, mellem Danmark og Kina.

Kunden vil hermed både være den unge dansker der har mod og lyst på den udfordring det er at leve og arbejde i en anden kultur, og i den anden ende de kinesiske skoler/sprog centre der tørster efter unge europæer der kan undervise i engelsk.

Konceptet eksisterer i øjeblikket i stor stil i lande som USA, Canada og UK og i mindre omfang her i landet. Dog er de danske tilbud meget dyre og oftest betaler man 20.000 kr. for at arbejde frivilligt i at halvt år, og det er netop her at mit differentieringsmiddel skal findes, da mit produkt vil blive billigere og lønnet. Målgruppen er unge mennesker der har afsluttet en ungdomsuddannelse med et fornuftigt niveau i engelsk, unge mennesker der er under en relevant uddannelse og unge der måske bare ønsker lidt eventyr eller lidt gode point på cv´et.

Mine forudsætninger og ”strong points” for at opstarte et sådant firma er at jeg selv har været ude og undervise i engelsk i forskellige kinesiske byer, jeg taler kinesisk og har været derude et par gange som studerende på Beijing universitet og senest som indkøber for den danske handelsvirksomhed hvor jeg i øjeblikket har mit daglige virke. Gennem disse ophold har jeg hvervet mig mange gode relation og bekendtskaber der er et must hvis man vil gøre forretninger i den del af verden.

For interesserede vil jeg meget gerne uddybe konceptet, dets vækst/udviklings muligheder, og andre spørgsmål.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:37
Hej Martin,

Det lyder som et rigtig godt projekt, som jeg bestemt godt kunne tænke mig at høre mere om :)

Kender selv danskere som er taget til kina for at undervise og som har været rigtig glade for det, så hvis du har de rette kontakter er jeg sikker på det er noget der kan fungere.

Lad mig endelig høre fra dig!

Held og lykke & god jul.

Mvh

Mads

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 20:21
god ide - ja, der er masser af kulturudveksling i de her dage mellem EU og Kina. Desværre er 95% snyd og bedrag, og de stakkels elever der bliver indvolveret  i det bliver taget slemt i måsen. Derfor er det supervigtigt at du spiller meget hårdt på dine ærlige hensigter, spiller med åbne kort, og er klar til at forsvare din ide hvorend du går.

www.onapp.com

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:45
Ditlev,

Du har ret i det du skriver angående den kinesiske tilbøjelighed til at røvrende alt de kan komme i nærheden af (ikke en generalisering men en indrømmelse af et eksisterende problem) og det er et parameter vil være meget opmærksomme på i opstarten og senere udvælgelse af samarbejdspartnere. Da jeg selv har rejst og arbejdet en del i landet har jeg mødt mange unge der på et tidspunkt er løbet ind i problemet, og jeg var også selv ved at brænde nallerne i min første tid derude.

Men, dette problem er også en del af  forretnings grundlaget, idet det netop præsentere det vi gerne vil være kendt for. Nemlig trygheden ved at have os i ryggen på den rejsende med tjenester som udarbejdelse af kontrakt (underviser-skole), oplæring i at undervise, lidt sprog/kultur undervisning, vores tilstedeværelse derude, og andet der gør det lidt nemmere at udforske en anden verden.    

Og som du skriver er ærlighed ekstremt vigtigt, da det jo er "sikkerhed" vi skal sælge. 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:47
Hej Mads,

Er røget ind i en aller-helveds masse juletravlhed så jeg sender dig lige en mail senere her i julen, hvor jeg vil præsentere dig for vores forretningsplan og de muligheder vi ser i dette.

Martin

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:50
Hej Martin,

Det lyder som en rigtig god ide! Jeg er selv dansker i Kina og kender flere danskere der underviser her. Selv underviser jeg ikke, men ville gerne prøve det (om ikke andet så på halv tid, fordi jeg har min egen virksomhed). Held & Lykke og du er velkommen til at kontakte mig. Jeg ved ikke hvor langt du er kommet i planerne, kontakt evt. også www.skovhao.com

Med venlig hilsen

Siv

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:23
Hej Martin

Det lyder som en rigtig rigtig god idé.

Er da sikker på, at der sidder aminoer derude, der gerne vil undvære deres børn i et halvt til et helt år....

Hvis du kan levere den vare du nævner, virker det som et stærkt produkt og dermed meget attraktivt for unge eventyrlystne danskere.

Et ophold i Kina må også være en investering i fremtiden.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:56

PB sendt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)