Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SNYDT AF KINESER! 35.000 KR!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Høj puls:
For det første er det tilrådedeligt - og det mest almindelige at handle med remburs, og gerne "L/C at sight", når man handler med Asien. (En bankgaranti, der først forfalder, når du har varerne i hånd.) Af skade bliver man klog, men det er da en jævnt kedelig oplevelse,

Hej

Der er virkeligt noget du har misforstået mht. L/C (letter of credit / på dansk ramburs)  Ramburser giver kun sikkerhed for at varen er afsendt, men den giver ingen sikkerhed for at det er den rigtige vare der er afsendt eller kvaliteten af denne !   L/C at sight betyder ikke at du først betaler når varen er ankommen! 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:44

Peter:

Lad mig give dig et hurtigt råd, det virkede nemlig da jeg mistede mine varer første gang, ved at fortælle dem at jeg var åååh så glad for mine varer (som snart skulle komme. for de lovede at de ville sende de rigtige varer med UPS snarest muligt, hvilket jeg jo godt vidste de ikke gjorde) at jeg havde planer om at lave en bestilling der var ca. 5 gange så stor.

Så tænker den grådige kinøjser i den anden ende, at det er smartere for ham at sende mine varer nu og så derefter modtage 5 x så mange penge senere...

Sådan tænker en svindler, så det er det man evt. kan gøre :)

Det er da en mail værd at prøve..

Bare skriv til dem, at du har snakket med din partener/aftager eller hvad ved jeg at han syntes rigtig godt om samplen, at lige så snart dine varer kommer, så vil i bestille 5 x så meget, men i vil lige havde brug for de andre varer først da i skal sende dem rundt som samples til alle jeres købere...

Hej Peter,

Tak for dit råd - det er da værd at prøve! - Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre. Må desværre nok sande at det var dyre lærepenge...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:44

nystartet123:

HJÆLP!

Jeg er blevet snydt af et kinesisk firma. -Jeg har ellers været påpasselig og troede ikke det ville ske for mig.

De er Gold Supplier's på Alibaba.com. (jeg ved godt at det ikke er en sikkerhed).

Det er nu gået op for mig at jeg aldrig får mine varer leveret. Jeg har betalt dem over 35.000 Dkr via bankoverførsel.

Banken har desværre ikke nogen mulighed for at hjælpe dig med at få pengene tilbage.

Jeg vil anbefale dig at du kontakter den danske embassade i Kina for at høre om de evt. kan hjælpe dig videre, alternativt kan du forsøge om den kinesiske embassade i Danmark vil hjælpe dig.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 10:49

Ravn:

nystartet123:

HJÆLP!

Jeg er blevet snydt af et kinesisk firma. -Jeg har ellers været påpasselig og troede ikke det ville ske for mig.

De er Gold Supplier's på Alibaba.com. (jeg ved godt at det ikke er en sikkerhed).

Det er nu gået op for mig at jeg aldrig får mine varer leveret. Jeg har betalt dem over 35.000 Dkr via bankoverførsel.

Banken har desværre ikke nogen mulighed for at hjælpe dig med at få pengene tilbage.

Jeg vil anbefale dig at du kontakter den danske embassade i Kina for at høre om de evt. kan hjælpe dig videre, alternativt kan du forsøge om den kinesiske embassade i Danmark vil hjælpe dig.

Mvh

Ravn

Tak Ravn:-)

Det er også en god idé. Har fået blod på tanden nu... Kan se at de må have svindlet for flere 100.000 kr, da der er en del der er blevet ramt.

Banken sagde at jeg kunne prøve at politianmelde dem, så det vil jeg også prøve..

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:53

Hej Igen

Det er ikke dumt og kontakte den danske ambassade, men hvis du vil have dem til at arbejde for dig, så bliver det dyrt - sådanne opgaver laver de desværre ikke UB - så dine 35.000 kr. bliver hurtigt spist op med denne løsning - men de kan helt sikkert informerer dig om, hvilke muligheder du har for at gå videre med sagen.

Bendtsen

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 10:57

Bendtsen:

Hej Nystartet123

Det er bestemt ikke fordi jeg vil gnide salt i såret - det er aldrig rart at tabe penge, uanset hvordan.

Men jeg vil gerne hav lov til at sige, at jeg synes du har løbet en kæmpe risiko ved bare at finde en virksomhednettet, og starte samhandel op, blot på baggrund af nogle få prøver mv.

1. Hvad er din sikkerhed for at prøverne overhovedet kommer fra den pågældende virksomhed?

2. Hvordan vil du nogensinde være i stand til at tjekke kvaliteten? - Det er altid en god ide og have folk i Kina, eller kontakt til f.eks. SGS, der kan foretage kvalitets kontrol på produkterne - derved får du en uvildig vurdering af varen (hvis den findes) og kvaliteten heraf. Ved godt det ikke er helt billigt, men det koster ikke 35.000 kr.

3. Hvordan sikrer du dig hvilke forhold varen er produceret under? - Nu sourcer vi selv meget i Kina, men vi producerer ALDRIG på fabrikker vi aldrig har besøgt og inspiceret. Vi skal leve op til alt fra BSCI og SEDEX code of conduct etc - derfor kan vi ikke bare gå ud og hande ind hos hvem som helst - men uanset om man skal leve op til diverse kontrakter mv. - så for ens egen samvittigheds skyld, er det altså vigtigt og vide, hvem, hvad og hvor tingene bliver produceret.

Jeg vil dog sige jeg er overrasket over en kineser snyder dig for hele ordren - jeg har været ude for mange "sjove og underlige" ting - men aldrig har jeg hørt om at folk slet ikke har fået nogle produkter. Jeg har hørt om folk der har betilt hvide og sorte lanterner, hvor de så har fået røde og gule i stedet, samtidig har vi selv været ude for en fabrik, hvor vi foretog kvalitetskontrol af en hel sending. Her havde fabrikken stilt alle pallerne op, så det så ud til alt var i den skønneste orden, men da vi så bad om at få nogle af de bagerste paller trukket frem, så var outerboxene tomme - og fabrikkens folk var meget flove, for de var ikke nået og blive færdige, men i stedet for bare at sige det til os, så prøvede de på den måde og snyde os.

Nu har vi importeret fra Kina i 5 år, og vi er aldrig blevet snydt - men vi har også gået med livrem og seler - omvendt så har vi brugt meget tid og penge på at finde de rigtige fabrikker - det gjorde sig faktisk at sidste år fik vi en hel container hjem af et produkt - og for første gang var det bare ikke iorden, vi havde nogle diskusioner frem og tilbage - og det endte med at de sendte en ny container med nye produkter til Danmark for deres regning. Og det var vi naturligvis glade for, da det drejede sig om produkter for 200K ;-)

Nå, men hvis vi på nogen måde kan hjælpe dig i denne sag, eller i fremtiden, så må du bare sige til - denne "korte" tekst var egentlig også bare lige for at fortælle andre at man skal altså virkelig være forsigtig derude.

Og en ting man kan sige om kineserer, hvis du viser dem respekt og er loyal, så vil de ALDRIG snyde dig i fremtiden - omvendt hvis du "træder på dem" eller kalder dem det ene og det andet i en tilspidset situation, så kan du godt vinke farvel til alt hvad der hedder forståelse mv. - Så har man tabt på forhånd.

Nå ha en god dag alle sammen.

Hej Bendtsen,

Mange tak for dit lange svar.

Og ak ja, du har så meget ret.

- Samtidig er det en meget stor udgift at tage til Kina og selv checke fabrikken ud når man er en lille enkeltmandsvirksomhed. Jeg har tænkt over at have sådan en kvalitetskontrol person i Kina til at checke varen for mig, men synes det er meget svært at kende forskel på hvem af disse der er reelle og hvem er også er fuskere. Så det opgav jeg.

Men for fremtiden vil jeg gøre det anderledes - og tak fordi din hjælp. Måske jeg lige kontakter dig for råd senere.

Mange tak

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 11:04

Hej Nystartet123

Du kan sagtens komme til Kina og være der en uge for omkring 10-15.000 kr.  , det personlige forhold til en Kineser er meget vigtigt - så jeg mener det bestemt er investeringen værd.

Selvfølgelig er dette ikke en sikkerhed i sig selv blot at tage derud.

Der er mange om buddet når det kommer til QC, og her skal man også passe på, men SGS er helt klart det bedste - hvis ikke du har "råd" til dette, så find en virksomhed, som på en eller anden måde har en dansk forbindelse, der findes såvidt jeg ved flere danske virksomheder, der tilbyder denne form for service.

Du skriver bare, hvis du har brug for hjælp - så vil jeg da forsøge og hjælpe dig om muligt.

Bendtsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:05

Bendtsen:
Det er ikke dumt og kontakte den danske ambassade, men hvis du vil have dem til at arbejde for dig, så bliver det dyrt - sådanne opgaver laver de desværre ikke UB - så dine 35.000 kr. bliver hurtigt spist op med denne løsning -

Rolig nu mange gange så hjælper embassaden faktisk uden at tage betaling for deres arbejde! 

Mvh

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:17

Alternativt kan du prøve at skrive en besked til Kasper Hansen herinde, ved ikke om han kan hjælpe dig - men han arbejder ihvertfald fra Kina hvor de tjekker firmaer's baggrund m.v. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 11:30

Hej Ravn

De giver gratis rådgivning over telefon mv. - Men jeg ved at de tager sig rigtig godt betalt, hvis de skal lave mere dybde gående arbejde. Og dette er ikke kun i Kina, men har også været i kontakt med ambassaden i Tyrkiet - og her var det præcist det samme setup, som personen fortalte mig den gang "vi kan godt foretage et par enkelte telefon opkald for dig, men hvis vi skal gå mere i detaljer, så køre taxameteret"

Jeg kan samtidig fortælle dig, at hvis du vil have en fra Ambassaden med ud til en fabrik, som støtte, hvis nu det er ens første gang i Kina, så tager de 3000 kr. for en halv dag og 6000 kr. for en hel dag - så billigt er det bestemt ikke.

Men til Nystartet123, her har du nogle kontakt oplysninger, hvis du vil forsøge dig lidt frem, og høre hvad de kan gøre for at hjælpe - det koster jo ikke noget og spørge ;-)

BONNIE YING HOU / YINHOU@UM.DK <mailto:yinhou@um.dk>

COMMERCIAL OFFICER

DIRECT +86-20-8666 0795 EXT 25 / MOBILE +86 137 027 43342

ROYAL DANISH CONSULATE GENERAL, GUANGZHOU

SUITE 1578, OFFICE TOWER, CHINA HOTEL, LIU HUA LU / GUANGZHOU 510015,

P.R.CHINA

/

www.GKGUANGZHOU.UM.DK

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)