Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med skat og moms ifm. frokostudgifter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg driver et privatejet enmands-firma, hvor jeg efterhånden har hørt lidt forskelligt (også fra fagfolk) om, hvilke muligheder der er for at trække frokostudgifter fra skatte- og momsmæssigt.

Jeg er bl.a. blevet fortalt, at man som enmandsfirma godt kan lave en frokostordning med sig selv, og på den måde slippe for at betale skat og moms af frokostudgifter.
Er der hold i det, og hvis ikke: hvordan håndterer jeg så denne (betragtelige) udgift smartest?
Bonusinfo: jeg spiser i kantine næsten hver dag og har bon''er på alle køb.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 10:52
Iflg. vores revisor kan du ikke fratrække mad udgifter til dig selv, kun til dine medarbejdere (at den ene medarbejder så spiser for to er en anden sag)

Ved restaurant besøg ligger landet lidt anderledes:

Du kan invitere dine 'forretningsforbindelser' på middag og fratrække 25% af beløbet men beløbet er ikke momspligtigt. Der skal samtidig oplyses navne på regningen !

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:43
Det er korrekt som revisoren siger det. Herudover skal man være opmærksom på at medarbejderen bliver beskattet hvis de ikke betaler noget til "frokostordningen".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)