Jeg er igang med at skrive en bog (børnebog) som jeg egentlig gerne vil have udgivet når den engang er færdig, hvis det da bliver muligt :)
Så jeg har søgt på hvad det vil koste at få sådan en udgivet hvis forlaget ikke ikke vil betale for det hele, eller hvis jeg selv skal stå for det, og det må jeg sige det er alt for meget til jeg har råd til det lige pt.
Så derfor tænkte jeg på om det er muligt at få en form for støtte kroner til udgivelse af bøger nogen steder fra... Nogen som kender noget?
Hmm... næh, ikke konkret, men måske der var en idé i at tænke utraditionelt og forsøge at få nogle producenter af børnetøj eller andre børneprodukter til at sponsere bogen?
Køb eller lån legathåndbogen, nyeste udgave (vejviser til legater og fonde). Der er masser af muligheder, men der er også betingelser som skal opfyldes. Typisk gives tilskud til fagbøger.
Noget helt andet er at jeg undrer mig over to ting, som jeg læser du af dit indlæg: - Du tror ikke at du kan få et forlag til at udgive den? - Du tror ikke at du kan få dine penge hjem hvis du selv investerer i trykning?
Min indgangsvinkel vil være: Skriv verdens bedste børnebogs manuskript. Se på udgivelse når du står med et stærkt manus, som du selv tror på.
Uden at kende indholdet, så er der måske også andre muligheder: - som en e-bog - som en iPhone/android app (hav altid godnathistorien ved hånden)
Man kan også få printet sine bøger billigt - selv i få styks - i udlandet. Jeg læste en artikel om det i JP i december, og der lød det som en fin idé...
Det var måske ikke en hel dum ide der :) Kan da være jeg skal undersøge muligheden . :)
Se evt. iPhone app'en her: Art of Stotic De første to kapitler eller bøger er gratis, derefter handler man inde i selve app'en for at få flere. Det kunne være en mulighed. Der er et dansk forlag som også er ved at gøre sine bøger tilgængelige som app - Gyldendal måske?
Reklamer rettet mod børn tror jeg umiddelbart er et minefelt.
Køb eller lån legathåndbogen, nyeste udgave (vejviser til legater og fonde). Der er masser af muligheder, men der er også betingelser som skal opfyldes. Typisk gives tilskud til fagbøger.
Noget helt andet er at jeg undrer mig over to ting, som jeg læser du af dit indlæg: - Du tror ikke at du kan få et forlag til at udgive den? - Du tror ikke at du kan få dine penge hjem hvis du selv investerer i trykning?
Min indgangsvinkel vil være: Skriv verdens bedste børnebogs manuskript. Se på udgivelse når du står med et stærkt manus, som du selv tror på.
Uden at kende indholdet, så er der måske også andre muligheder: - som en e-bog - som en iPhone/android app (hav altid godnathistorien ved hånden)
Andre ideer?
God arbejdslyst ved tasterne!
" legathåndbogen" Den vil jeg se om jeg kan få fat i. (manuskriptet er færdig, manglede ikke ret meget da jeg skrev indlæget) :)
- Du tror ikke at du kan få et forlag til at udgive den? - Jo det
regner jeg da med.
- Du tror ikke at du kan få dine penge hjem hvis du selv
investerer i trykning? Kan de nok, men jeg har simpelthen ikke råd til
at betale 6-10.000 for trykningen (det er det jeg har fået oplyst af en trykker), også selvom den faktisk er god.
E-bog
- har jeg også tænkt på selv, og det bliver det måske også. Men ville
gerne stå med en bog i hånden. Så derfor vil jeg først undersøge
mulighederne omkring dette, inden jeg beslutter mig for E-bog. Har fundet et par forlag som gerne vil udgivet som Ebog, hvis det er det jeg vælger.
Takker for svarende, nu har jeg lidt at gå efter. :)