Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt kokkeprogram med et tvist!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom lige til at tænke på et nyt koncept og i og med jeg som de fleste andre her inde render rundt med en masse ideer i hovedet, der ikke bliver brugt til noget kommer den her til fri afbenyttelse Smile

Ideen er at lave en kokke / madprogram, men med den væsentlige forskel at det kommer til at ligge online (på youtube i første omgang). Konceptet vil således være bygget på at man laver maden samtidig med kokken.

Lidt mere om konceptet:

• Man tager ganske enkelt sin bærbare med ud i køkkenet og følger de instruktioner som kokken kommer med.
  • Har man svært ved at følge med, pauser man bare videoen indtil man er med igen (man skal så bare lige selv huske hvor længe bøfferne har været på panden...hehe)
  • Alle nybegyndere kan være med, da man ser tingene blive gjort og ikke selv skal gætte hvordan man nu gør dit og dat - som man oftest skal hvis man bruger en kogebog
  • En gang om ugen kommer der en ny opskrift
  • Kokken skal være rigtig god på "TV", man skal føle man laver mad sammen med en og ikke alene
  • I starten af hver video bliver man hurtigt præsenteret for den færdige ret og samlet tilberedningstid. Lige efter kommer en liste med ingredienser så man kan få købt ind
  • Forskellige videoer på forskellige "kokke" niveauer kan laves. Begynder til avanceret

Bliver videoerne et hit ser jeg mange muligheder for også at tjene penge på dette koncept. Har man et catering firma vil det uanset være super til at promovere ens virksomhed.

Håber der er nogen derude der kan bruge det til inspiration, dette var bare lidt hurtige tanker  Cool

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:15

Kanon fed ide, Altså hvis der er nogen kokke der ville lave det er jeg frisk på at stå for at redigere filmne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 111
Fra  Focus2web Skrevet kl. 21:19

Kanon fed idee` Yes

/Maibirtt Nielsen

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:25
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 23:41

Der er også en Amino, der har lavet en anden lignende side, som var rigtig god, men nu kan jeg ikke lige huske, hvad den hedder.

Jeg har selv gået i nogle lignende overvejelser. Bl.a. var jeg meget tæt på at lave en sovse-skole på youtube / facebook, fordi der desværre er alt for mange, der ikke kan finde ud af at lave sovs.

Jeg fandt også ud af, at der ligger tusindevis af videoer på facebook, hvor nogle viser, hvordan man laver mad.

Men kan konceptet skæres rigtigt, så er der altid plads til flere gode instruktionsvidoer :-)

Hej med dig :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:20

Ja, jeg har ikke undersøgt markedet for konkurrenter osv. ideen kom bare ud af det blå. Nu hvor jeg har kigget lidt på de andre sider i omtaler, mener jeg dog stadig bestemt at der plads til et sådan koncept. Især et hvor websiden og ikke mindst alle videoerne er af gennemarbejdet og høj kvalitet.

@ Tommy Krabbe En sovse-skole må da siges at leve op til det med at starte med en niche, men hvis det var for også at tjene lidt penge på skulle den nok være på engelsk. Markedet i Danmark er vel lige lille nok til en så smal niche? Ville ellers være cool med sovse-skole jeg er helt enig, der er mange der ikke kan finde ud af lave en god sovs.

Men det er da bare cool at andre sider omkring dette eksisterer, det viser jo bare at konceptet rent faktisk holder. Hvis jeg var kok eller super god til at lave mad ved jeg godt hvad jeg ville give mig i kast med.

Det med at lave det samme som andre er på ingen måde en dårlig idé, man skal så bare gøre meget bedre -og en succes er blevet født. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:58
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 15:02

Hvis du får brødrende price eller lignene.så skal jeg nok se det :)

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:08

Hej,

Synes faktisk det lyder, som en rigtig god ide. Også selvom der allerede findes lignende sider, for virker ikke rigtig til at nogle af dem virkelig har slået igennem.

Så hvis du kunne markedsføre siden bedre, tror jeg det kunne blive en succes.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)