Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubrugelige domæner med æ, ø og å?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Efter at have købt rettighederne til et domænenavn med bogstavet 'Æ' i det, og havde tænkt mig at dette skulle fungere som mit firmanavn, og selvfølgelig med tilsvarende hjemmeside. - Er jeg rendt ind i nogle "små" problemer...

...Mit problem er, at mens jeg har brugt tiden på at få styr på opstart, og ikke mindst blive klogere på mine kommende kunder, er der en der har købt "samme" domænenavn, bare med AE i stedet for Æ'et.

Spørgsmålet :

Er mit domænenavn med Æ ubrugeligt hvis ikke jeg også ejer rettighederne til det med AE?

Jeg er klar over, at man med en venlig telefonstemme eller en pose penge, muligvis kan lave en aftale med personen der ejer domænet med AE, - men for at tænke i 'worst case scenario', er det meget rart at vide hvor man står hvis svaret bliver et klokkeklart NEJ!

På forhånd tak

/Las

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du er relavtiv nystartet, kan du næppe gøre gældende, at der er tale om cybersquatting fra den anden købers side.

Dernæst vil jeg anbefale dig at glemme dit nyindkøbte Æ domæne, da du ikke får fuld kredit for dit arbejde, nå søgerobotterne tjekker web sites.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

For at det skal være interessant mener jeg at du bør have domænenavnet med både Æ, AE... - der vil med garanti være kunder der vil taste domænenavnet ind med AE i browseren... (Du kan måske endda overveje af registrere det med A også)

Selv har jeg et domænenavn med Ø og har derfor købt med OE og O også...

Mange fraråder at bruge domæner med Æ Ø Å som det primære domænenavn - men istedet anbefaler at det viderestiller til et primært domænenavn med fx AE...

Prøv at søg lidt her på Amino - der er skrevet flere gode indlæg om netop den sag, hvor du kan blive klogere på hvad du skal være opmærksom på og gøre dig af overvejelser...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar til jer begge..

Jeg må forsøge at give den gældende person et opkald og håbe han vil af med det til en fonuftig pris, ellers må jeg finde på et nyt navn!

God weekend

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)