Men med Sociale Medier, er man stort set altid sikret en eller anden form for gevinst, hvilket du ikke har med Lottokuponer.
Tjoe.... Det er klart de sociale medier kan byde på en masse guf, for virksomheder. Men det er jo ikke sådan, at succesen er givet eller det er helt uden risici. Helt konkret må man jo være opmærksom på, at bevæger man sig ind på f.eks. FB giver man jo forbrugerne ikke alene muligheden for at være glade for en.... man giver dem også en platform til at udtrykke deres utilfredshed.
Derudover kræver det jo også en indsats, at få noget ud af de sociale medier. Særligt nu, hvor nyhedsværdien ligesom er forsvundet. Folk gider ganske enkelt ikke være fans af alt muligt skrammel
Prøv f.eks. at se her: http://www.odense.dk/Topmenu/Kommunen/Sundhedsportalen/Artikler%20fra%20Ugeavisen/Impotens.aspx
I bunden af det site* er der mulighed for at dele linket til høje og venstre i de sociale medier.... Hvor mange mon benytter sig af det? ....hey... jeg kan ikke få den op at stå - det må jeg hellere lige dele med alle mine venner og followers!
Nu skal det lige siges, at grunden til de sociale medier er med på lige netop den side.... ja det har nok noget at gøre med hvordan deres site generelt er sat op. Der er jo også en del "dele-værdige" artikler på resten af sitet. Så det er nok bare noget der automatisk tilføjes. Pointen er bare at illustrere, der altså er forskel på hvilke ting, de sociale medier egner sig til. F.eks. er sites om mere eller mindre tabubelagte lidelser nok ikke lige de mest oplagte, at sende gennem de sociale medier.
Ja og så udgør det jo også bare en ekstra arbejdsgang, at skulle engagere sig i alle mulige sociale medier. På mit klima-site har jeg f.eks. bestemt mig for ikke at have noget aktivt på FB. Det er lidt en tom tønde, der buldrer lige nu, da der ikke er nogen større aktivitet på sitet. Men rationaliseringen er følgende:
Hvorfor være fan af en klima-portal på FB? Hele formålet, på den lange bane, er jo at få det "sociale" til at foregå på selve sitet. Så en fanpage/gruppe ville blot medvirke til at fordele brugerne over forskellige medier. Med andre ord ville meget af det jeg gerne så foregik på mit site, reelt foregå på FB - alt andet lige et tab.
Derfor har jeg bestemt mig for at holde det til "Del på FaceBook".... På den måde får jeg adgang til et kæmpe netværk (når indholdet engang når et kvalitetsmæssigt niveau, der kan "ægge" folk til at dele det), uden jeg selv behøver gøre noget aktivt....og i øvrigt også uden jeg forpligter brugeren til noget som helst. Det er helt uforpligtende... Ser man noget spændende kan man lige dele det med vennerne.
Den strategi tror jeg (i alt ydmyghed) er lige i øjet for et site af den type.
Nu blev det forfærdeligt langt - kan være jeg skulle starte min egen blog :D - så jeg må hellere stoppe her.
Pointen er bare, at den hellige grav altså ikke er velforvaret, blot man knalder et eller andet tilfældigt på de sociale medier.
Men du har da bestemt ret i at der er et kæmpe potentiale i de medier, såfremt man bruger dem korrekt. Så det var ikke for at være en røv og skyde din blog i sænk. Jeg savnede bare lidt kød på indlægget :)
Bloggen generelt er der intet i vejen med....
* Som jeg i øvrigt fandt ved at google på "impotens del på facebook", for at finde et passende site som reference til dette indlæg.... Bare lige for at slå det fast :D