Men jeg tænkte jeg lige ville fortælle min erfaring med det.
Jeg har haft det som et mål at blive youtube partner og er ved at opfylde kravene. Det er forskelligt hvor mange abbonomenter og visninger af videoer man skal have. Men pt har jeg 116.000 visninger og 416 abbonomenter. Jeg har fået fortalt man skal have 500 abbonomenter eller deromkring.
Jeg er dog stødt ind i et problem, og det er at youtube faktisk ikke understøtter youtube partner i DK. Fordi der skal vist meget administration til. Så man kan faktisk ik blive partner, så vidt jeg kunne se kan man blive det i UK og self. USA.
Jeg ved ikke om der er en måde hvorpå man kan have en adresse i UK og evt. bruge den. Men det kunne måske være en løsning.
jeg har gået i klasse med Rasmus (Markedsføringsøkonom med speciale i Iværksætteri) og ved at de stadig ikke har tjent en eneste krone på ad-sense - simpelthen af den grund man ikke kan blive YouTube partner i Danmark. Det er der kun 11 lande man kan blive i. Hvis man vil blive YouTube partner så er den eneste løsning at oprette en konto i de respektive 11 lande. Deres kanal har følgende statistikker idag ser jeg:
Kanalvisninger: 687.960
Samlede visninger af upload: 6.831.861
Sidste besøgsdato: 5 timer siden
Abonnenter: 14.338
Den eneste måde de tjener penge på er at linke til deres webshop i beskrivelsen ved hver video. Der er dog den fordel at ad-sense nok vil vise konkurrenter i reklamerne så det er både godt og ondt at de ikke kan blive YouTube partner.