Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - privatforbrug + ansat som medarbejder i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg er netop begyndt at lave regnskab for en mindre enkeltmandsvirksomhed. Jeg er uddannet indenfor regnskab og mener at have ok styr på det.Problemet er at virksomheden har eksisteret i lidt over et år og der nu er så meget, at det er nødvendigt at få lidt mere styr på det administrative. Dermed er der sket nogle ting inden jeg kom til, som jeg prøver at få styr på nu.

Mit problem er, at ejeren af virksomheden inden jeg kom ind over har oprettet sig selv som medarbejder hos et løn bureau, hvilket betyder, der bliver afregnet løn til ham hver måned. Derudover er der en del privatforbrug i virksomheden også. Er dette overhovedet lovligt?

Jeg skal vel bogøre alle de udgifter, der er forbundet med hans lønudbetaling, selvom det ikke er noget, der praktisk bliver administreret i virksomheden, er dette korrekt? Her tænker jeg A-skat, ATP og andet, som har med lønudbetalingen at gøre.

Der kommer jo et bilag fra løn bureauet hver måned, hvor der står, hvad der skal indeholdes og afregnes til SKAT mv. Er det noget de gør for en, eller hvordan er det med det?

Og når denne løn udbetales, må ejeren så stadig hive penge ud til privatforbrug, som tilfældet er her?

Jeg er lidt lost i lige det her, da jeg synes det virker tåbeligt, at ejeren overhovedet er blevet oprettet som "ansat" i sin egen virksomhed. Jeg ved godt hvorfor det er blevet gjort, det er for at få lidt mere styr på, hvad man havde til sig selv privat, men det virker en smule fjollet, er det bare mig, der synes det?

På forhånd tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Hej!