Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal alle flytte til Padborg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Interresant artikel: http://epn.dk/brancher/detail/article2141705.ece

Jeg er ikke i tvivl om at det går den vej - at mange webshops bliver nødt til at flytte firmaet til f.eks. Tyskland og derfra henvende sig til det danske marked. Der er simpelthen så mange fordele i det, bl.a. den lavere moms, fragtomkostninger, billigere indkøbspriser, billigere lønninger, osv.

Den eneste ulempe jeg kan se er at jeg ikke lige gider at bo i Tyskland.

Men det er da lidt skidt for samfundsøkonomien i Danmark... Vi har snart mistet alt vores industri, vores landbrug er på retur, der bliver snart ikke slagtet et svin i Danmark mere og nu mister vi tusinder af jobs inden for handel pga. overgangen til internethandel i stedet for handel i fysiske butikker (op til 50% internethandel ifølge Foreningen for Distancehandel). Og hvis internet butikkerne så ikke er danske mere, så er der godt nok ikke mange arbejdspladser tilbage mere.

Synspunkter?

Mvh Søren

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Undskyld, men Padborg er i Danmark..

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget skidt for den danske samfundsøkonomi - men det er jo en af de store revultioner sådan som jeg det...at der ikke er er så stor forskel på makro/mirko verdenen længere.

Om det er forkert at flytte til tyskland for at profitmaksimere - det er det vel ikke - er det ikke det vi vil ?- profitmaksimerer altså (ikke tyskland)

Bo

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Enig vi har et problem i Danmark. Jeg mener at den høje Danmark moms kombineret med høje transport omkostninger kan flytte mange webshops til fx. Tyskland.

På min webshop med ølbrygning der er der en del varer der i Tyskland går under fødevaremoms, og nu kan jeg i skrivende stund ikke huske præcis hvad den tyske fødevarermoms er, men mener det er 6 %. Hvis jeg flyttede til tyskland, så kunne jeg sælge vores varer en dels billigere. Nu kender jeg så godt den regl om, at vi du sælger for noget der ligner 250.000 til Danmark fra Tyskland, så skal du alligevel momsregisteres i Danmark - Det virker dog som om, at der slet ingen kontrol er med dette. Er der nogen der ved hvem der har kontrollen med dette, er det Tyskland eller Danmark ?

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Kontrol er der lidt af og du kan være sikker på at i takt med at der flyttes handel

til tyskland vil den stige.

Tyskerne har ingen kontrol de får jo den moms de skal  men SKAT vil gerne

modtage momspengeWink

Hvis dine kunder køber ab Tyskland er der ingen beløbsgrænse på hvad du kan

sælge fra tyskland

monse

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg heller ingen interesse i at flytte til Tyskland selv, men det virker bare som total unfair konkurrence. Det er jo forhold man som virksomhedsejer ikke selv er herre over

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

At kalde det unfair konkurrence  er måske ikke lige det rigtige ord

Du sælger fra en hjemmeside er det unfair konkurrence  over for ham der har

en butik med ansatte og husleje.

Hvorfor starter alle kæder op med at sælge deres varer på webshops er det pga.

unfair konkurrence fra dig. 

Vores kære EU giver en masse gode ting, men også nogle mindre atraktive regler

som ikke er til Danmarks fordel med den politik vi har i DK. (moms - Skat - afgifter)

Om vores system er bedre en resten af EU skal jeg ikke kloge mig på men har du

taget  EU pakken så må du også acceptere indholdet.

At handle i det marked der er til stede på godt og ondt er ikke unfair konkurrence.

monse

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Modify.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Monse, mener du ikke at de firmaer der har en hjemmeside ikke har omkostninger til husleje og til ansatte?

Varelageret fylder for en del internet butikker faktisk en del, og derfor er der også omkostninger til husleje for en del internetbutikker. Og der er desværre heller ikke så mange mennesker der siger, "jeg vil da gerne pakke alle jeres ordre GRATIS". Nej der er faktisk også løn til ansatte i internet butikkerne. 

Forstår ikke at der er så mange der tror det er billigere at have internet butik end en fysisk butik. Vi har haft begge delene, og det koster os mere om måneden at have vores internet butik, end da vi havde en butik inde i byen med de samme varer.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig at drive webshop er bestemt ikke gratis.

Virksomheder der er placeret i Danmark, det har jo selv valget hvordan de vil sælge. Om de vælger at sælge via webshop en egentlig butik, det frit for alle selv at vælge hvad de vil - Det kan du ikke kalde unfair.

Grunden til at jeg kalder det her unfair er, at pga. de fx. danske momsregler, jamen så skal jeg på alle mine vare pålægge 25 % moms. Det er fint nok, det er ens for alle. Der hvor jeg så synes kæden hopper af er, at hvis jeg har en tysk internet butik der sælger de samme varer som mig, så kan de pga. af tyske momsregler sælger til den tyske fødevaremoms på 7 %. Uanset hvordan jeg vender og drejer den, så er det forhold jeg ikke selv er herre over, jo jeg er herre over det på den måde, at jeg kan tage selv at flytte til Tyskland. Jeg kan jo ikke konkurrere på lige vilkår når jeg er så meget bagud fra starten af.

Er det virkelig det Danmark vil - Nu er koster portoen så lidt mere at sende fra Tyskland til Danmark, men den tyske webshop kan vel også frit vælge om de vil tage turen i bilen og græsen, og sende med Post Danmark fra Padborg.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jim

Der store omkostninger ved at drive en webshoop hvis du vil udvikle den til en shop

som også sælger om 5 år.

Hvor mange webshop der er i DK ved jeg ikke men hånden på hjertet hor mange af

dem var startet som en gågade butik.

Jeg mener ikke at webshops ejer er dårligere købmænd end de gængse butikker så

der er vel en grund til at varepriserne på webshops er lavere.

Mange webshops starter op på en drøm at ens hobby/ide kan blive en levevej med

ansatte og en god løn men hvor mange har de omkosninger med de første år.

Misforstå mig ikke webshops er kommet for at blive og TAK for det

monse

  

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)