Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgør med støtte til elbiler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Afgiftsfritagelsen for elbiler er et fejlskud, mener Dansk Folkeparti

Hvad syntes i om det ?

Er el-biler noget vi bør satse mere/mindre på - eller alternativer ?

/b/

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 07:38

Nu hælder jeg mest til den side rent politisk normalt.

Men jeg syntes absalut ikke det er et vildskud, det er da den eneste vej frem for at få flere el-biler ind på markedet!

Og syntes godt man kan lade dem som vil køre el-bil spare lidt penge! 

// Daniel Poulsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 08:18

Jeg mener det er samfundsmæssigt fornuftigt at begunstige biler, der ikke forurener direkte (el, brændselsceller eller andet) eller forurener væsentligt mindre (hybrid-biler). Det er nemmere at rense forbrændingsgasser på et kraftværk end at lave tilsvarende rensning på hvert køretøj. Desuden kan el produceres på flere måder.

Så DF er efter min mening forkert på den.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:25

Ja det ubegribeligt hvad det er de vil opnå ved fuldstændigt at smadre den proces omkring elbiler ? Der er rigtigt mange faktorer der taler for elbiler på de danske veje og der er allerede mange firmaer og små-iværksættere der ar investeret store penge i den eldrevne fremtid.

Jeg glæder mig til at følge debatten idag og se hvilke/hvilket argument det er DF har fundet der pludselig gør at elbiler straks må brandbeskattes.

Fra Randers
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:42

Næ jeg syntes hellere man skulle satse på Brintbilen.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:52

Jeg har ikke fulgt så meget med i debatten om elbiler, og heller ikke de regnestykker der måtte ligge til grund for de forskellige tiltag, og mangel på samme.

Men hvis vi ikke kun kigger på de miljømæssige fordele der sandsynligvis er i elbiler, er der jo også det berømte "fælles husholdningsbudget", der skal tages hensyn til.

Og hvis der bliver skiftet for mange almindelige biler ud med elbiler uden 180 % afgift, og med lav grøn ejerafgift, og manglende mulighed for indtægter på brændstofafgift, er det logisk at de penge vil skulle findes et andet sted. Og da der i forvejen ikke er for mange penge i statskassen, er det jo økonomisk uansvarligt, at fortsætte med denne afgiftsfritagelse.

Jeg er meget stor modstander af vores nuværende afgiftsmodel på biler, og ser gerne at den bliver ændret radikalt, gerne med afgiftsfrirtagelse på elbiler / miljørigtige biler. Men nu er miljø bare ikke så stort et issue for Danmark længere, efter en "veloverstået" Cop15. Og det er dette forslag fra DF jo i hvert fald et godt eksempel på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:13

igang:

Og hvis der bliver skiftet for mange almindelige biler ud med elbiler uden 180 % afgift, og med lav grøn ejerafgift, og manglende mulighed for indtægter på brændstofafgift, er det logisk at de penge vil skulle findes et andet sted. Og da der i forvejen ikke er for mange penge i statskassen, er det jo økonomisk uansvarligt, at fortsætte med denne afgiftsfritagelse.

Staten hiver altså mange penge hjem hvert år, så måske kunne man prioritere. Det er det vi andre gør i vores husholdning, så det må staten også kunne....

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:34

Så længe Danmark primært laver strøm på kulfyrede kraftværker og batterierne forurener så meget at producere og afskaffe er elbilen samlet set ikke noget "grønt vidunder" i forhold til de små moderne dieselbiler og de nyere TFSI benzinmotorer.

Bare se på miljøberegningerne af f.eks. en hybrid som Toyota Prius vs en stor svinende dieseldrevet 4x4'er der endte med at være mere miljøvenlig gennem produktion, levetid og afskaffelse pga batterierne i hybridbilen.

Og før jeg kan køre <lige så langt som jeg vil med stop hver 6-800 km for at tanke på 5 minutter> i en elbil står min dieselbil ikke for udskiftning med en elbil..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)