Jeg er med i et projekt hvor vi laver et reklame system der minder en smule om Google AdSense. Jeg kan ikke gå ind i detaljer om det, men kan sige at det er noget nemmere at bruge end AdSense og vil være betydeligt billigere at bruge (ihvertfald i starten) Det jeg vil spørge jer er, om synes der er noget der mangler i f.eks. AdSense, som vi burde tage med. Eller om der er andre ting vi skal tænke på. Det kan godt være at denne debattråd er lidt dum, da jeg ikke kan komme med nogen detaljer, men jeg satser alligevel på at få et par guldkorn ud af den |
AdSense alternativ
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Jeg tror du skal regne med at finde nogle unikke konkurrence-parametre for at man skulle bruge dit system fremfor Google's hvis du har tænkt dig at gå direkte i konkurrence med deres produkt. Pt. har du nævnt to parametre, som jeg vil tillade mig at stille mig kritisk overfor. ;-) Nemmere at bruge end AdSense Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du har tænkt dig at lave det nemmere at bruge. Med Google Adsense skal du egentligt bare gå ind, finde et javascript du skal smide på din side og så derefter indtaste den konto de skal sætte pengene ind på. Det vil jeg kalde rimeligt nemt - og jeg tvivler egentligt på at det kan laves nemmere. Billigere at bruge Adsense koster ingenting at bruge, så ligefrem at gøre det billigere tvivler jeg på du kan gøre. ;-) Du kan så gå ind og se på om du kan give dine kunder flere penge pr. klik osv. Dertil skal der så også lige ligges oveni hatten at Google formidler alt salg, så du ikke skal sælge din links selv. Dermed er du oppe og snakke en anseelig størrelse virksomhed før det kan betale sig. Jeg har selv sammen med et par andre stiftet selskabet PolyPath som leverer et produkt der ligger i kategorien contextual advertising, som Google Adsense også gør. Vi har været opmærksomme på at vores produkt ikke bare kan være en kopi af produktet da Google's produkt ganske enkelt er virkeligt solidt, men at vi skal gå efter et helt bestemt kunde segment med et unikt produkt. Derfor har vi valgt at målrette vores produkt til store- og mellemstore reklamefinancerede indholds-sites på nettet som har deres egen salgs-organisation. Desuden er vores produkt unik for dette segment, så vi pt. ikke har nogle konkurrenter. Dvs. vi har ikke fokuseret på at skulle lave moduler for at kunder kan købe keywords på auktion i stil med Google's metode, da vi har valgt at fokusere på teknologien istedet for at fokusere på at opbygge en salgs-organisation og et annoncør-netværk. Summeret op, inden du kaster dig ud i sådan et projekt er det vigtigt du finder frem til hvilken type kunder du vil henvende dig til og hvordan - og hvad der gør dit produkt bedre. Du kan være 100% sikker på at kunderne vil stille spørgsmål som "hvad gør dit produkt bedre?" og den slags, så det er en god ide at være forberedt. ;-) |
~Allan Noer
Jeg mente med et alternativ til både AdWords og AdSense. Jeg er enig med dig i at det ikke kan laves meget nemmere end AdSense, men jeg er rimelig sikker på at vi har noget der er nemmere at finde ud af end AdWords... selv om AdWords også er meget ment at bruge. Vi ved hvilke kunder vi vil gå efter, og vi har allerede nogle der venter på at komme på systemet. Ungskyld misforståelsen |
Mht. salg så bliver nok en stor del af salget lavet af partnere, vi kommer også til at tage det noget afslappet, og arbejde os langtsomt op, da det her ikke er vores primære forretning. Ellers ser jeres system meget spændende ud |
Pt. er vores website et slemt teknisk rod at forstå, hvilket vi har travlt med at lave om, samt at en udvidelse til vores PolyLink produkt så man udover tooltips inde i content også kan bruge systemet til at lave Adsense lignende annoncer på ens sider. Modsat Google crawler vi ikke siderne for at finde relevante annoncer frem. Vi analyserer indholdet "on the fly" og vores teknologi kan dermed bruges på sites der er beskyttet af login, samt sider der er dynamisk bygget op - hvilket Adsense ikke kan. Desuden arbejder jeg på et hav af ideer til sprog-genkendelse, sprog-kategorisering og andre ting der skal bruges til klik-optimering. Der er noget der ligner uanede mængder for at optimere denne slags systemer til at kunne presse bedre klik-rater ud af dem. Du siger i ikke vil bruge keywords til at sælge annoncer, hvordan vil i så gøre det? Successen på contextual advertising er netop bundet op på at det er så relevant som muligt det der vises på siden. Oftest gøres dette i forhold til indholdet på siden, men der er flere ting under opsejling såsom Google der lige har taget et patent på at kunne lave contextual advertising baseret på user-behaviour. Dvs. de eksempelvist kan sammensætte reklamer til dig ud fra den search history de har på dig. |
~Allan Noer
Hej Allan |
|
Ankiro kunne godt være en ide ja. Takker. |
~Allan Noer
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)