Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Ekspress betingelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg læser lidt om dette:
http://postdanmark.dk/index.jsp

Og er kommet frem til dette må være tolkningen af deres produkt:

1 ) Breve leveres inden kl 09:00. Hvis vi ikke har mulighed for at levere inden kl 09:00 pga noget hos modtageren, så er det inden kl. 10:00 ?

2 ) Hvis brevet bliver leveret mellem kl. 09:00 - 15:00 så er det bare sådan det er.

3 ) Senere end kl 15:00 så får du 500 kr i erstatning?

Er det sådan produktet skal forstås? For jeg læser det som "vi giver dig 500 kr hvis brevet ikke bliver leveret før efter 15:00, og ikke som vi levere dit brev inden kl 09:00".

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:47

Ha ha.... Ja sådan læser jeg det også.... Leveres det efter kl. 15 og det i øvrigt er PD's skyld, udbetales der en godtgørelse på 500,-.

Det morsomme er dog at de snakker om en tidsfrist til kl. 9.... For umiddelbart efter skriver de at den bare kan rykkes til kl. 10, hvis de ikke lige kan nå det.... og erstatning kan først komme på tale ved en forsinkelse på over 6 timer i forhold til den oprindelige tidsfrist. Med andre ord læser jeg det som om den reelle tidsfrist er kl. 15 og ikke hverken kl. 9 eller 10..... At de så endvidere garderer sig med "denne forsinkelse skyldes forhold hos Post Danmark, som Post Danmark kunne eller burde have undgået" gør kun hele konceptet endnu mere grinagtigt....

Vi lover at levere din post inden kl. 9.... Ja altså hvis vi når det... Ellers lover vi den er fremme inden kl. 10.... Men du kan først brokke dig, hvis den ikke er leveret kl. 15..... Flot Post Danmark :D

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:15

Casper Schneidereit:

Jeg læser lidt om dette:

1 ) Breve leveres inden kl 09:00. Hvis vi ikke har mulighed for at levere inden kl 09:00 pga noget hos modtageren, så er det inden kl. 10:00 ?

2 ) Hvis brevet bliver leveret mellem kl. 09:00 - 15:00 så er det bare sådan det er.

Er det sådan produktet skal forstås? For jeg læser det som "vi giver dig 500 kr hvis brevet ikke bliver leveret før efter 15:00, og ikke som vi levere dit brev inden kl 09:00".

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hvis man er ligeså snu som Doctor Q - så kan man lave en fed fortjente på det.

Send 2000 Ekspress breve ud til et lille geografik-område - så ved man at der kun er et postbud der dækker det territorium.

Lur af hvor på ruten han starter og sørg for at de første 50 breve er adresseret til personer der ikke bor på adressen - så vil postbudet gå udfra at de sidste 1950 breve også er forkerte og sende det tilbage til afsenderen.

2000 * 200 kroner = 400.000 kroner - men du får en erstatning på 1950 * 500 kroner = 975.000 kroner

975.000 - 400.000 = en masse gode byture...

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 01:19

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Casper Schneidereit:

Jeg læser lidt om dette:

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hvis man er ligeså snu som Doctor Q - så kan man lave en fed fortjente på det.

Send 2000 Ekspress breve ud til et lille geografik-område - så ved man at der kun er et postbud der dækker det territorium.

Lur af hvor på ruten han starter og sørg for at de første 50 breve er adresseret til personer der ikke bor på adressen - så vil postbudet gå udfra at de sidste 1950 breve også er forkerte og sende det tilbage til afsenderen.

2000 * 200 kroner = 400.000 kroner - men du får en erstatning på 1950 * 500 kroner = 975.000 kroner

975.000 - 400.000 = en masse gode byture...

Jeg er ked af at sige det men din ide holder ikke vand.

For det første bliver de sorteret på et af de tre store brevcentre, hvor de bliver kørt på maskine som kender samtlige adresser og modtagere i danmark, så allerede der er sandsynligheden for at dine 50 breve med forkert adresse bliver fanget, maskinen smider dem til side og prøver at finde den korekte adresse, kan den ikke det går det retur til modtager med adresat ubekendt helt automatisk og kommer aldrig ud på ruten.

Skulle de smutte igennem er der ingen garanti for at dine 50 breve med forkert adresse vil ligge forest i bunken til omdeleren, de kan lige så godt ligge sidst.

Og ide'er som denne er så en medvirkende årsag at portoen stiger...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:12

mmalling:

Jeg er ked af at sige det men din ide holder ikke vand.

For det første bliver de sorteret på et af de tre store brevcentre, hvor de bliver kørt på maskine som kender samtlige adresser og modtagere i danmark, så allerede der er sandsynligheden for at dine 50 breve med forkert adresse bliver fanget, maskinen smider dem til side og prøver at finde den korekte adresse, kan den ikke det går det retur til modtager med adresat ubekendt helt automatisk og kommer aldrig ud på ruten.

Skulle de smutte igennem er der ingen garanti for at dine 50 breve med forkert adresse vil ligge forest i bunken til omdeleren, de kan lige så godt ligge sidst.

Og ide'er som denne er så en medvirkende årsag at portoen stiger...

Det var altså også bare skrevet i sjov.

Du har ret i at de kan maskinesortere posten - men man kan jo bare skrive på brevet at det skal leveres på bopælen. Derved skal det stakkels postbud op på fjerde sal til højre - jeg vil tro at det er de fleste postbude bukker under bare ved at tænke på at rende helt til tops 50 gange på en dag, og bare for at levere et søllede brev der lige akurat er så tykt at det ikke kan komme gennem brevkasseanlægget i stuen. Det er sindsygt demoraliserende for de fleste postbude.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)