Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af vin fra USA

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Men der findes nu et pænt antal mindre importører (garageimportører) i Danmark, som selv tager vin hjem til Danmark.

Ja.... Men der er fandme forskel på at hive en palle vin hjem fra Italien og USA :)

Som allerede nævnt er transportudgifterne en vigtig faktor, som alene udgør en væsentlig hindring. Derudover er der så de forskellige dokumenter, der skal til før man må vidersælge vin fra tredjepartslande. Så vidt jeg ved har man gjort proceduren nemmere, for at styrke samhandlen mellem EU og USA. Men hvorom alting er så er der altså nogle helt formelle krav, til vin udenfor EU, som blot udgør endnu en besværliggørelse af projektet.

Jeg siger jo ikke trådstarter skal give op.... Jeg siger bare USA måske ikke ligefrem ligger til højrebenet for en garageimportør.

Der er tusindevis af rigtigt spændende mindre producenter i f.eks. Italien, som ikke har en dansk importør.... Det ville nok være et mere oplagt sted at starte....som er langt mindre bøvlet.

Portugal er et andet interessant område, hvor der laves noget rigtigt god vin....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:04

Ja det er vanskeligere, men hvad koster det mon at få en palle hjem fra USA, altså fragtudgiften alene?Det er nok den størrelsesorden, som kunne være interessant....

Tak for input igen! - Lab

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 17:16

http://www.amino.dk/forums/t/95879.aspx

Det omhandler så en vægt på 225kg.... Ved ikke om vægten har så stor betydning for fragtomkostningerne. Men hvis det er luftfragt har den nok.

Du kan cirka regne med 1 kg pr. flaske (alt inkl. mht. fragt) og så vidt jeg husker kan der være 360 flasker på en europalle....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:32

Fama:
Du kan cirka regne med 1 kg pr. flaske (alt inkl. mht. fragt) og så vidt jeg husker kan der være 360 flasker på en europalle....

600 fl

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 17:50

Henrik Krogh:
600 fl

Er det ikke på en togpalle?

Kan godt være jeg husker forkert.... Det er heldigvis længe siden jeg har aflæsset en palle med vin :D

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:08

Nope -  et kik ind til naboen siger også 600 fl.

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:11

labrador:

Ja det er vanskeligere, men hvad koster det mon at få en palle hjem fra USA, altså fragtudgiften alene?Det er nok den størrelsesorden, som kunne være interessant....

Når du chekker priser så husk afhængig af årstiden om transporten kræver køl eller ej. Hvad stat er du interesseret i at importere vine fra?

/Henrik

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:50

Californien, Oregon og Washington. Men det er jo rigtigt, der kan være varmt på de kanter. Er det billigere at få dem fragtet med skib end med fly, mon? Og er det bare DHL man skal ringe til?

- Lab

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 19:56

Henrik Krogh:
Nope -  et kik ind til naboen siger også 600 fl.

Så huskede jeg forkert Embarrassed

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:08

labrador:
Californien, Oregon og Washington.

Godt valg.

Jeg synes du skal tage fat i Mogens Hallas fra winery.dk . Jeg opfatter Mogens som fornuftig forretningsmand, der ikke ser din opstart som konkurrence, men som et skridt til at sætte mere fokus på vinene fra USA. Jeg ville tage fat i ham og få et par gode råd.

Det kan endda være at du kan få ham til at sende noget af dit vin med en af hans transporter. Et opkald eller en mail er gratis. Held og lykke med det.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)