Hej amino'er, Jeg er i gang med at lave et website, hvor jeg skal sælge pressemeddelelser til virksomheder, og er løbet ind i et dilemma mht. copyright og brug af billeder. Jeg bruger et indscannet billede af de gamle "Western Unionen" telegrammer fundet på nettet, som baggrund til designet. Dog har jeg ændret i billedet, således at både Western Union logoet, og det meste tekst er skiftet ud med min egen - dog er stilen bibeholdt, og noget tekst har jeg også ladet blive (fx "The Company will appreciate suggestions from its patrons concerning its service"). Nu er mit spørgsmål til jer: Hvor går grænsen for, om jeg kan bruge andres billeder/"telegram design"? Er der defineret noget rent juridisk, og hvad er jeres vurdering? Original: Min version: Tak for jeres tid! De bedste hilsner, Elías |
Hej Elias
Mit gæt vil være du i princippet kan komme i problemer, bare du bruger Western Unions opstilling.... Men det er et spændende spørgsmål, som jeg bestemt ikke er skråsikker mht. svaret på. Så prøv at hiv fat i Simply Law herindefra. Han er en ørn til den slags og vil uden tvivl gerne svare på spørgsmålet :)
P.S. Det er forresten en fed idé, til dit nyhedsbrev.... i øvrigt en idé du sagtens kan udføre uden du behøver læne dig op af WU's design :)