Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hærdning af letmetaller

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med agenturet på en teknologi der kan gøre letmetaller som feks. aluminium stærkt som stål uden at øge vægten betydeligt. Dermed får man metaller som stærk som stål til aluminiummens vægt.

Hvor stort tror i markedet vil være på sådan en teknologi? Hvilke markeder ser I som havende det største behov for hårde metaller samtidig med, at vægten skal holdes nede?

Selv arbejder jeg i forsvarsindustrien og her ønsker man bedre pansring samtidig med, at vægten skal holdes nede for, at være mobil. Dette marked vil jeg opsøge.

Er der nogen der har erfaring fra brancher med samme "problemer"?

Mvh
Rasmus

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 10:20

Med kendskab til stål og metal branchen, vil jeg ikke tro det er en ide du kan spinde meget guld på.

Det er en hård branche at være i, meget hård.

Men hvad er det igivetfald du ønsker? at købe og behandle aluminium for vidersalg eller at sælge maskinen?

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:27

Det skal ses som en niche produktion. Jeg kan med teknologien behandle elementer der feks. skal kunne tåle meget hårdt tryk. Kunderne er derfor primært virksomheder der har enkeltdele der har fordel af behandlingen.

Der hvor virksomhederne bruger stål, vil aluminium eksempelvis kunne bruges. Vi kan så stå for hærdningen for en billig penge. Metoden er nemlig meget simpel og økonomisk ubetydelig, derfor kan vi tilbyde teknologien for til billig pris.

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 10:32

Men spørgsmålet er så om det ikke vil være økonomisk smartere at bruge stål alligvel?

stål vejer omtrent 3 gange så meget som aluminium, men koster omkring  1/6 del af hvad aluminium koster...

Hvis man dertil tilføre en yderligere omkostning ved ekstra behandling så taler vi om en pris der totaltset måske er 8-10 gange højere end ved brugen af sortstål...

Men selvfølgelig, forsvarsindustrien, NASA, IT-branchen og lignende hvor vægt og massefylde kan have kæmpe betydning, og hvor prisen ikke spiller ind, det er klart dine kunder så..

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:35

Jeg er helt enig, men det er også lige de brancher du nævner her jeg søger. Det kunne være rart, hvis folk herinde på amino havde kendskab til andre brancher/industrier, hvor vægten og styrke er essentiel. Som sagt er det niche produktion.

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 10:39

Flyindustrien kunne eventuelt også være interessant, her tænker jeg specifikt på Boeing, som jeg ved bruger meget i aluminium.

Jeg tænker specifikt på en odenseansk virksomhed der hedder Almexa, de har haft lidt med Boeing at gøre, og de arbejder udelukkende i aluminium, det kunne være en underleverandør som dem kunne være interesseret i et samarbejde..

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:48

Det er bestemt også en interessant industri. Jeg sidder selv i et job, hvor jeg arbejder med branchen og kender Almexa udemærket. Det er helt sikkert et sted jeg vil starte. Dog er også denne branche presset og har nogle lange processer, der besværliggører salg nu og her. Desuden, er branchen ikke så stor i Danmark og med udskydelsen af kampflykøbet er mange af virksomhederne presset økonomisk i disse tider.

Jeg har også kontakter til Boeing, men kan på nuværende tidspunkt ikke se os som leverandører til Boeing. Dertil er vi for små. Det kunne dog være interessant at indgå i et samarbejde med beoing omkring noget udvikling. Det kunne være en mulighed. De skal jo brænde nogle penge af i Danmark som modkøb.

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 10:54

Ja hvis det da bliver dem vi vælger til at levere når ordren engang kommer Wink

men ja, det er en hårdt mærket branche, og som jeg også nævner er det ikke nemt at komme ind lige pt. når der er så lav aktivitet.

Men det er de industrier der kunne tænkes at have en fordel af dit produkt... Og hvis du skal i kontakt med store virksomheder som Boeing så ville et samarbejde med Almexa være en mulighed, mener desuden at der er en ring af virksomheder på fyn der har indgået et samarbejde for at sikre en masse modkøb såfremt ordren kommer, det kunne jo være super spændende for dig at undersøge nærmere hvem der mere er med i den ordning..

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:57

Ja, tak for dine gode inputs. Det vil jeg arbejde videre med. Nordjylland har også den form for klyngesamarbejde indenfor forsvarsindustrien. Dem vil jeg også tage en snak med. Jeg har heldigvis nogle udemærkede kontakter.

Er der slet ikke andre amino'er der kan byde ind med gode inputs på brancher der kunne have gavn af teknologien?

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 11:10

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)