Hej alle fantastiske Aminoér! Nu skal i høre. Jeg er sammen med en gut ved at starte vores eget blog projekt. Vi vil dog lave en blog man ikke har set før. Bloggen skal have fokus på mode, undergrund, musik. Vores mål er at lave en side hvor man dagligt kan klikke sig ind og bruge 10 minutter på at læse diverse nyheder, og hvor vi evt. også vil lave et forum på længere sikt. Bloggen som jeg nærmer ville kalde hjemmeside fordi vi ikek vil lave en side som havde det bare været en blogspot, kommer både til at have podcast hver måned, musik player på siden, Konkurrencer, youtube channel hvor vi dækker events og et godt eksempel kunne være her til mode ugen som snart starter. Ud over det har vi end er hedder Yas som vil blogge om musik og måske i fremtiden en pige der vil blogge som "girl fashion og pige stuff" derfor vil vi have delt siden op på den måde at man både skal kunne klikke ind under drenge "afdelingen" hvis man kan kalde det det og man også har mulighed for at klikke ind under musik afdelingen. Vi har fundet et navn og har masser af ideér. Dog vil jeg høre hvordan jeg skal tage hul på det. Min plan var at købe et domæne og webhost og så oprette siden på wordpress. Men er det den rigtige måde at gøre på. og hvordan fungere wordpress korrekt? - jeg har haft wordpress før, men det var bare gratis og denne gang ligger vi jo noget seriøst arbejde i det. Så ville jeg høre om det ville være muligt at selv opsætte siden, købe et billigt wordpress theme og så selv rette det til eller om vi skal have fat i en af de kloge som kan hjælpe os med at designe siden. Håber folk har tid og vil hjælpe. Spørg endelig hvis jeg har formuleret mig forkert! :) |
Wordpress er et godt valg, bl.a. fordi at det klart er et af de mest udbredte CMS'er til blogs. Så din egen løsning med at oprette et webhotel og installere Wordpress er helt rigtig.
Du skal være velkommen til at se på min oversigt over hjemmeside løsninger. Her finder du bl.a. nogle webhoteller der tilbyder 1-klik installationer af bl.a. Wordpress. Så hvis du ikke ønsker at installere Wordpress selv, så vælg et af de hoteller hvor der er angivet "Ja" til 1-klik installation.
Mht. til udseende/theme, så kommer det meget an på om I vil have jeres eget unikke design, eller om I kan leve med et design som også findes på andre hjemmesider? Hvis designet ikke behøver at være unikt, så kan I med en simpel google søgning finde et hav af themes, og disse kan super let installeres i Wordpress med et par enkelte klik.
Mht. til opsætning og inddeling i kategorier osv., så er det bare med at komme igang og så lege med det selv, så I lærer systemet bedre at kende. Hvis det ikke lykkes korrekt, eller hvis I ikke vil bruge tid på det, så findes der masser af Wordpress eksperter her på Amino. Så spørg på Amino eller tilbyd en skilling til en der vil hjælpe jer.