Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedre rettigheder på nettet end i en fysisk forretning - kan det passe?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Der er ingen tvivl om at vi som forbrugere, efterhånden har rigtig gode rettigheder ved handel på internettet, men har vi virkelig bedre rettigheder end ved handel i en fysisk forretning? 

Hvis ja, kan I så ikke kort forklare mig hvorfor det er sådan? 

På forhånd tak.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Du tænker velsagtens på, at vi ved handel på internettet (fjernhandel generelt) har 14 dages fortrydelsesret, men vi i en fysisk forretning kun kan bytte såfremt forretningen rent faktisk giver os lov til det.

Logikken bag dette er, at du ved fjernhandel ikke har mulighed for at undersøge varen inden du køber den. I en forretning kan du tage varen op, kigge på den, vende den på kryds og tværs og vurdere den meget bedre.
Ved fjernhandel har du kun sælges billede og beskrivelse af varen... derfor giver loven dig en ekstra sikkerhed.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai: Det kan sagtens være det jeg tænker på, men det er jo netop det jeg spørger om.
Jeg ved bare at "folk" siger at man har bedre rettigheder ved e-handel i forhold til i en fysisk forretning. Om det er det kun er den 14 dages returret der gør udslaget, eller om der er flere faktorer der spiller ind - det skal jeg ikke kunne sige.

Tak for dit svar!  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)