Hej Allesammen Jeg går med en ide om at sælge et katalog med biludstyr på danske tankstationer og andre magasinforhandlere. Dvs forhandlere som normalt har bilmagasinet, vmax, max power osv. Jeg har aldrig set et sådan katalog på det danske marked, og derfor interesserer det mig, jeg ved at det findes på det tyske marked. Men hvordan kan dette gøres nemmest, kunne baldkompagniet mon være interesseret(dem der distribuerer vmax, bilmagasinet osv til de danske forhandlere) Skulle man teste dette først ved fx at finde 10-20 forskellige steder som i forvejen forhandler de førnævnte bilmagasiner og høre om de vil sælge det, evt. kunne disse få det gratis, og derved tjene fuld provision. Meningen er at kataloget skal bruges til internet salg. Og at forhandlerne skal give en pris som svarer til vores omkostninger med det. Dvs for et 3-400 siders katalog skal de give omkring 15 kr og kan sælge de for 30. På denne måde taber vi ikke på det, men rammer et stort fedt nul i forhold til vores brug på markedsføring. Ja vi er endog klar til at give et tilskud på 5 kr pr. katalog for at forhandlerne kan sælge det billigere. Vi kunne måske endda være klar til at give katalogerne til forhandlerne gratis, men så kommer det måske til at virke FOR billigt, og dermed mener de måske heller ikke at det har værdi for deres kunder. Kom med jeres tanker og evt. en god løsning på problemet. Mvh Kim |
Katalog salg via tankstationer og andre magasinforhandler
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Jeg ville være tvivlende om hvorvidt folk vil betale for at se hvad de kan købe hos forskellige leverandører, normalt er sådanne kataloger gratis, ihvertfald dem jeg ser af den slags. (Det er så blot med motorcykeltilbehør) |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Kataloget bliver solgt i hele tyskland, ja faktisk næsten hele europa, men ved faktisk ikke om de bliver solgt på tankstationer her, men jeg ved at andre lignende kataloger gør. "Vores" katalog koster - hvis man køber det fra leverandørens hjemmeside - omkring 4-5 EURO + fragt fra Tyskland. Dette er jo som sagt et rimeligt stort katalog på 400 sider ca. Derfor ved jeg at folk er klar til at betale for det. Men om det kan sælges på tankstationer osv ved jeg ikke. Derfor mit forslag om at finde nogle teststeder, hvis de er interesseret, de kan jo som sagt få dem gratis, og så sælge dem for 30 kr eller lignende. Og står de sammen sammen, bilmagasinerne, så burde de være muligt at sælge. Nu ved jeg ikke hvor store disse motorcykel kataloger er. Kataloger som vores ligger hos fx bilxperten og lignende steder, men med en pris på omkring 35-40 kr. Men ved at sælge vores ved siden af bilmagasinerne, så ER det jo allerede der hvor kunden kigger, og da han allerede er igang, og måske også leder efter udstyr til bilen så ville det være et godt incitament til at købe kataloget. Derudover får man også en følelse af kvalitet når man giver noget for det, istedet for bare at få det kastet i nakken. Kim |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)