Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger forslag til Hvilke type er bedst passende for Entertainment virksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er en ung gut, der har fået en masse ideer om skabe nogle arrangementer i Odense.

Selve konceptet er at jeg vil skabe en masse arrangementer på Street Basis dvs. Noget for de unge. Men Jeg har tænkt meget over om det er en god ide at køre det som " enkeltmandsvirksomhed " eller om jeg bare skal køre det amatør basis med den bestyrelse der kan opstilles. Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er vel en god løsning at lade det køre som virksomhed da man kan trække momsen fra på de ressourcer der skal anvendes evt.

Mvh

Arif H.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:29

Hej Arif.

Nu er jeg selv fra Odense, og der er altid brug for arrangementer! Hvis jeg var dig, så ville jeg se om jeg havde en kammerat som du havde nogle af de samme hobbyer med. Derved kunne i sammen stå for nogle arrangementer i Odense, og hvis i allerede i er inde i miljøet, så har i nogle fortrin med at få det stablet på benene. I starten skal i nok være sikre på at det er Pro Bono (gratis at arbejde) for jer begge. Men hvis i kan få sat fokus på unge og nogle sunde værdier, så vil jeg tro at i også harm mulighed for at skabe støtte fra Odense Kommune, da de i forvejen står for en del arrangementer :).

Venlig hilsen

Stefan Sjørslev

Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:36

Hej Arif

Ja du har ret i at du gennem en virksomhed kan trække momsen fra, men omvendt skal du også betale moms af dine indtægter. Hvis jeg var dig ville jeg køre det på amatørbasis, (som du kalder det) indtil du når grænsen på 50.000 kr. for overskud. Hvorefter det er et krav, at du kører det som en virksomhed. Derved undgår du at betale moms af dine indtægter og derved nøjes du med at betale skat.

Venlig hilsen

Erik

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:05

Hej Stefan

Tak for dit svar.

Jeg har allerede 2 gode venner som har mod på dette projekt, og jeg er så småt ved at sætte det på benene. Jeg regner snarest muligt at starte en hjemmeside op og gøre logo og alt dette klar. Jeg vil give dig ret i at Odense mangler disse arrangementer, Jeg har været en del rundt i landet og oplevet at næsten alle byer har en hvis arrangement som de er anerkendt for. Såsom Ålborg musikfestival, hvor en del unge blevet tiltrukket af.

Men om lille månedes tid regner jeg med at have hjemmesiden klar som jeg os vil poste herinde som i kan få at se

Mvh.

Arif H. Salam

.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:08

Hej Erik

Tak for dit svar.

Aaha... Så dvs. at det ikke kan betale sig for mig at køre det på et registreret basis som virksomhed før jeg har en overskud på de. godt og vel 50.000 kr. ?

Men formindsker det evt. muligheden for sponsor mulighed? Fordi omkostningerne til dette projekt er nok store og dermed vil jeg gerne have nogle der også kan sponsorer dette.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:20

Hej Arif.

Selvtak, men det lyder som om at du har tjek på det. Og jeg glæder mig til at se hjemmesiden når den kommer op.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller ting du ligger inde med, så er du mere end velkommen til at skrive :).

Venlig hilsen

Stefan Sjørslev

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 16:13

Hej Igen :)

Ja indtil videre føler jeg da jeg har rimelig styr på sagerne. Mange tak for tilbuddet jeg vil helt klart sige til hvis der er noget jeg føler mig i tvivl om.

Nu skal der bare arbejdes :D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)