Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skulle et internt domaine-netværk bygges bedst op fra start?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Hvis man nu har lad os sige 10 domainer, og alle er hosted hos one.com/surftown.dk whatever..
Og pointen ved netværket er SEO. Kan det ikke skade, at man deler server/ip med 500+ andre domainer?

Kan 1 person, med 1 domaine, lave så meget rod i den, at google feks blokere en hel ip? (skal åbenlyst en del til, men muligt?) Og link til ens domainer, imellem de 10, man selv ejer - mister vel også væsenlig værdi, ved de ligger på en fælles ip?

Men hvor ville jeg kunne få en host, med 10 forskellige ip'er, og i hver sin c-klasse. Så det rent faktisk tæller for unikke ip'er og ikke bare er i samme serie.. Eller er jeg helt forkert på den?

Og lad os fordoble det omfaang med 10 - hvad ville være smartest med 100 domainer? Så man kan udnytte ens domainer internt til linkbuilding. Mest optimalt.

Hvis man ikke er interesseret i 10 servere. :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:22

Tinodk:
Og lad os fordoble det omfaang med 10 - hvad ville være smartest med 100 domainer? Så man kan udnytte ens domainer internt til linkbuilding. Mest optimalt

Ja... så begynder det at blive sjovt.

Tinodk:
Hvis man ikke er interesseret i 10 servere. :)

Så kan du søge på google efter "seo host" og der kommer straks en del hits frem. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 4. Apr 10
Skrevet kl. 15:40

Ja sjovt og besværligt.. men det værd? Ved jeg ikke..
Omkring SEO host, er jeg noglelunde med.

Men ville gerne have en debat igang omkring fordele/ulemper, og hvad der der bedst.
Feks med ip'er.. hvad er en unik ip? Er den unik nok.. hvis den er i samme serie? osv..

Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:32

Jeg er med på dine tanker, men jeg tror dæleme man skal holde tungen lige i munden og have en rigtig god strategi inden start og have sat ens risiko profil til ret høj, da der intet er sikkert ved at lave det her.

Lad os antage at du har 100 domæner du vil bruge i dit netværk, disse ville du ikke lægge på samme server medmindre de hver især får helt forskellige IP'er (altså minimum C klasse) hvilket jeg ikke er helt sikker på er muligt. Men ellers ville du måske dele dem op på 10 servere med hver deres gerne C klasse IP eller bedre.

Men hvad med ejerskab på disse domæner, Google holder efter min viden også øje med hvem der ejer dem, og har du ikke anonymt ejerskab så kan de både se navne og adresser hvor de ellers maks vil kunne se handle-ID på dk domæner ihvertfald. Men et handle ID hos DK hostmaster er jo så også nok til at se at det er den samme ejer af alle 100 domæner, blot de er på forskellige IP'er.

Jeg vil mene at google vil slå rimeligt hårdt ned på en hvis de finder ud af at de websites bruges som et linkbuilding netværk, men laves der istedet godt indhold og linkes der til seriøse sider så ser de måske gennem fingre med det. MEN det er jo netop dette MÅSKE som er så forbandet irriterende, for et setup af denne størrelse kunne godt koste en helt del tid og penge så man vil jo gerne føle sig rimeligt sikker på at det kommer til at fungere.

Vil det være ene af websites indenfor samme genre eller vil du sprede dig over mange forskellige?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:33

Teorien er simpel. Jo flere links du har til den side jo bedre er det. Hvis du så også sørger for at der er noget tekst rundt om linket, så bliver det så endnu bedre.

Hvis du f.eks. har 10 domæner med en wordpress blog og du skriver 10 forskellige artikler med 2-3 links i hver til dit site, så vil du have en masse gode links.

Hvis du selv kontrollerer alle de blogs, så står du rimelig godt da du selv bestemmer om linket skal beholdes - modsat hvis det var en anden der kontrollerede de blogs.

Du skal ud i at c-klassen er forskellig for at det er "sikkert". Vi snakker ikke om unikke ip'er da alle ip'er er unikke (forskellige). 

Bagdelen er at hvis du selv kontrollerer f.eks. 100 blogs, så skal du sørge for at der bliver postet 100 forskellige tekster over 2-3 måneder. Med mindre at du får lavet et program der kan gøre det for dig ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 16:51

Ja og hver enkelt blog skal have nok opmærksomhed til at links derfra er noget værd. Det betyder at der skal linkbuildes til hver enkelt blog, men det kunne nok gøres ved at tilmelde sine RSS feeds til de services der findes.

Lægger google overhovedet ikke vægt på om det er samme ejer til alle domæner?

Tilmeldt 4. Apr 10
Skrevet kl. 16:49

Men om google tjekker eller opdager, om det er samme ejer af domainerne. Vides det?
Er det en skrønne, eller sandhed..

Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 22:17

Kan ikke finde noget om det nu, men mener bestemt at jeg har hørt om det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)