Jeg er med på dine tanker, men jeg tror dæleme man skal holde tungen lige i munden og have en rigtig god strategi inden start og have sat ens risiko profil til ret høj, da der intet er sikkert ved at lave det her.
Lad os antage at du har 100 domæner du vil bruge i dit netværk, disse ville du ikke lægge på samme server medmindre de hver især får helt forskellige IP'er (altså minimum C klasse) hvilket jeg ikke er helt sikker på er muligt. Men ellers ville du måske dele dem op på 10 servere med hver deres gerne C klasse IP eller bedre.
Men hvad med ejerskab på disse domæner, Google holder efter min viden også øje med hvem der ejer dem, og har du ikke anonymt ejerskab så kan de både se navne og adresser hvor de ellers maks vil kunne se handle-ID på dk domæner ihvertfald. Men et handle ID hos DK hostmaster er jo så også nok til at se at det er den samme ejer af alle 100 domæner, blot de er på forskellige IP'er.
Jeg vil mene at google vil slå rimeligt hårdt ned på en hvis de finder ud af at de websites bruges som et linkbuilding netværk, men laves der istedet godt indhold og linkes der til seriøse sider så ser de måske gennem fingre med det. MEN det er jo netop dette MÅSKE som er så forbandet irriterende, for et setup af denne størrelse kunne godt koste en helt del tid og penge så man vil jo gerne føle sig rimeligt sikker på at det kommer til at fungere.
Vil det være ene af websites indenfor samme genre eller vil du sprede dig over mange forskellige?