Hej alle aminoér Jeg har nu underskrevet kontrakten for min tøj butik, som står til overtagelse i midten af feb.07. Nu skal jeg til Kina i starten af januar, med tanken om af købe bøjler, poser med logo, nakke mærker, pris-markater, produktion af tøj mm. Nu er spørgsmålet, ville det være meget besværligt og hvordan, skal man få, så mange forskellige ting med hjem til danmark med container, alt det med toldpapair og sådan noget. Sagen er jo at jeg jo ikke køber mine ting hos den samme sælger, men hos mange forskellige. Nu ville jeg så spørge om der andre der skal have noget med, fra Kina? Gerne ingen for samme område. Håber for hurtigt svar. Vh. Leeng |
Import fra Kina, nogen der skal have noget med?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Fordelen ved speditørene er at de på mange måder, via deres netværk, kan fungere som en slags forlænget arm ude i Kina (eller andre steder) - de kan kontakte folk/leverandører, de er lokalkendt, kender toldregler o.s.v. og du kan arrangere at alle dine indkøb, leveres til speditørens pakhus i den by hvor du vælger at udskibe fra. Når godset ankommer til DK, lader du speditøren forestå indfortoldning, håndtering og levering, alt efter hvad I aftaler naturligvis. Kontakt et par forskellige speditører (DFDS, Blue Water, Seatainers, DHL, Alpi, Primecargo og ligende) og få skriftlige tilbud - er du fragtbetaler, skal du huske forsikring. Drop ideen om at dele en container med andre, det er alt for besværligt at arrangere og hvem står for hvad og bestemmer hvornår og hvordan..... En 20''dc (kan ca rumme 25-28 m3 last) står i ca dkr 15000 fra Kinesisk havn til leveret DK (kun cirka tal) dertil kommer så eventuel håndtering/pakning på lager i Kina. Mvh |
|
Hej Tusind tak, for de gode råd. Jeg ville i en af de kommende dage ringe rundt til speditøre i landet. Nogen som har erfaringer, og kan anbefalde et firma?. Andre råd? Jeg regner med at købe det meste i shenzhen. |
DFDS er ihvertfald ud fra mine erfaringer konkurrencedygtige på prisen, og relativt hurtigt levering (omkring 25 dage) fra Shenzhen til DK. Men nu er mine erfaringer dog baseret på mit arbejde for et firma der nok handler for en del mere end du ønsker at starte med. Så jeg kan selvfølgelig ikke love at de er konkurrencedygtige på prisen for nystartede virksomheder der nok ønsker at lægge lidt forsigtigt ud. I forhold til indkøb/produktion i Shenzhen området har jeg også et en del erfaring jeg kan dele med dig; dog fra en anden branchen, men efter hvad jeg har hørt fra andre så er de ting man skal være opmærksom på i Kina gennemgående for de fleste brancher: 1. Produktion/kvalitetskontrol: Når du så langt som at beslutte dig hvilke leverandører du ønsker at bruge, så vær meget opmærksom på følgende at du sammen med leverandøren har meget klare linier for hvilke materialer der bruges i produktionen. Bedst er det at have materialeprøver og et færdigt produkt før produktion, som både leverandøren og du sætter jeres signatur på som tegn på at prøven er godkendt til produktion. Når produktionen starter er det vigtigt at holde øje med at de også laver produktionen i overensstemmelse med den godkendte prøve! Tro mig, det er ikke noget man kan være sikker på. En del leverandører vil forsøge at bruge dårligere/billigere materialer i produktionen som ligner den godkendte prøve, men hvor kvaliteten altså ikke er den samme! Derfor bør du overveje personligt at overvære produktionen med jævne mellemrum eller hyre en kvalificeret person i området til at kontrollere kvaliteten for dig; den sidstnævnte mulighed klart bedst hvis du kan finde en person der er til at stole på. 2. Det er naturligvis altid vigtigt at overveje hvilke betalingsbetingelser man skal aftale med leverandøren. Jeg vil anbefale dig ikke at aftale betalingsbetingelser hvor du har betalt det fulde beløb inden afskibning. Det bedste du nok kan gøre dig forhåbninger om er at betale 50% inden afskibning og 50% ved modtagelse af varerne i Dk. Det giver dig lidt større sikkerhed og mere forhandlingskraft hvis der opstår problemer med leverandøren. Er der fx umiddelbart inden levering problemer med kvaliteten, så er det svært (nok umuligt) at gøre noget ved det hvis du allerede har betalt for alle varerne. ...p.s. Jeg vil anbefale at søge leverandører i Dongguan hvor lønningsniveauet er lidt lavere end i Shenzhen by. Dongguan ligger ca. 1-2 timers kørsel for Shenzhen centrum. Iøvrigt kan du overveje, om ikke andet så for sjov, at slå et smut forbi Luohu Commercial Center som ligger lige ved Luohu togstationen i Shenzhen. Det er noget af et gedemarked, men der kan man få lavet skræddersyet tøj til gode priser. Der har jeg selv fået lavet et ganske nydeligt jakkesæt i Cashmere uld til ca 650 kr. De har iøvrigt et ret stort og omfattende stofmarked i Luohu Commercial Center (det og skrædderne ligger vist på 5. etage så vidt jeg husker).. held og lykke med det. |
Hej Leeng. Mht. til transporten så vil jeg anbefale dig at indhente mange tilbud, men også tænke på kvaliteten. Det bedste du kan gøre for dig selv er at få en personlig kontakt hos den speditør som du vælger. Altså en person som du ved er inde i den specifikke sag, og som følger din forbindelse hele vejen. Ofte er dette ikke tilfældet hos de større speditører, og det kan til tider virke som om der er et manglende overblik over transportens status samt udsigter. Dette er også grunden til at nogle vælger at benytte mindre speditører. Også er det selvfølgelig alfa og omega at du enten selv er tilstede når containeren pakkes, eller at du i det mindste har en person som de stoler på med inde over stevedoren. Jeg har tidligere arrangeret transporter af varierende størrelse fra bl.a. thailand, australien og japan og til kundens dørtrin her i Danmark. Og tro mig, det er ikke noget du selv vil kaste dig ud i uden at have et godt kendskab samt netværk. Nu vil jeg ikke sidde og reklamere for mig selv da jeg endnu ikke har noget at tilbyde, men det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg påtænker at udnytte mit branchekendskab og netværk til at opstarte en shipping / distributions og rådgivnings virksomhed, med mindre virksomheder og iværksættere som målgruppe. Det vil være min målsætning at kunne tilbyde skræddersyede transporter til personer som dig, til en favorabel pris, da rå kapital jo ofte ikke er iværksætterens styrke. Jeg vil endvidere kunne tilbyde oplagring samt ompakning/embalering og forsendelse af produkter direkte til virksomhedens kunder i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Mere om det på et senere tidspunkt. Når jeg "åbner". Det bedste råd jeg kan give dig er, indhent tilbud, tal med speditørerne, og find den gyldne kombination imellem service vs pris. Og vær sikker på at tilbuddet dækker ALT. Mvh. Henrik |
Henrik Jonsson
Salg og Marketing konsulent
- Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder
Vi viser vejen.
contact@hjtranslation.com
|
Hej, Jeg bor i Kina (Shanghai). Det er helt sikkert et spændende land i rivende udvikling og med en masse muligheder! Kontakt mig endelig eller prøv: www.skovhao.com som er specialiseret i at skabe kontakter mellem Danmark og Kina. Jeg har tidligere samarbejdet med Skov&Hao og kan kun anbefale dem. Med venlig hilsen Siv |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)