Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat udenfor DK

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 17. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogle af jer folk der kan fortælle nærmere omkring skatteregler, ved handel udenfor DK. Altså køb fra Kina salg i eks. Tyskland ??

Tak

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:49
Hej Jesper,

Et dansk selskabs skattepligtige overskud bliver beskattet i Danmark, uagtet om omsætningen er skabt via salg til danske eller f.eks. tyske kunder sådan som du nævner det i dit spørgsmål.

Det afgørende er at dit selskab drives i og ledes fra Danmark - og derfor også beskattes efter danske skattesatser.

Men måske tænker du på reglerne omkring moms ved køb og salg i udlandet ?

Fra Ishøj
Tilmeldt 17. Dec 06
Skrevet kl. 15:54
Hej Thomas !

Ja det var mere mht moms "situationen" jeg tænkte på, hvilke regler der gør sig gældende. Men tak for dit svar. Har lige logget på og der er virkelig guldkorn at hente i de forskellige tråde !

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:12
Hej Jesper,

Held og lykke med projektet - du vil helt sikkert kunne hente masser spændende inspiration i andre debat-tråde her på Amino. Når du kommer længere i processen vil jeg anbefale dig at tage kontakt til en revisor, der kan rådgive dig grundigt i præcis de udfordringer du står overfor.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:22
Der er forskel på varekøb inden for EU og fra 3. land (altså ikke EU-lande):

Ved varekøb inden for EU kan du som firma købe momsfrit: Du skal have en momsfri faktura fra din leverandør - hvis du betaler f.eks. tysk moms, kan du ikke trække den fra i den danske (men evt. få den refunderet: Meget besværligt).

Ved varekøb fra lande udenfor EU kan der været tale om en toldafgift. Den bliver beregnet af SKAT ved indførsel i Danmark, men du kan få brug for speditørhjælp, i det mindste første gang, for at udfylde toldpapirerne rigtigt.

I begge tilfælde beregnes der en teknisk moms, som hedder "erhvervelsesmoms". Den skal angives på momsafregningen som både ind- og udgående moms (http://anettesand.dk/?p=21), og bliver ikke betalt men er alene med af statistiske årsager.

Fra Ishøj
Tilmeldt 17. Dec 06
Skrevet kl. 16:41
Jeg har allerede kontakt til en udenlandsk speditør. Så vidt jeg kan se er der kun det der kaldes costumclearence som ikke koster alverdens. ca 175 Euro per clearence. Men kan det passe, at hvis jeg sælger til eks Tyskland, så kommer der ikke flere moms udgifter ?? 

Grunden til jeg spørger er at det drejer sig om temmelig store partier og jeg for alt i verden vil undgå uforudsete omkostninger, udover dem jeg allerede har beregnet så som THC, transport mv...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:08
Jeg havde forstået det sådan, at det var varekøb, vi talte om. Men: Du kan (skal) sælge momsfrit til erhvervskunder med et gyldigt tysk momsnummer, det skal angives i en særlig rubrik på momsafregningen. Sælger du varer til privatpersoner i EU lande (ikke Færøerne og Grønland), skal du opkræve dansk moms.
Fra Ishøj
Tilmeldt 17. Dec 06
Skrevet kl. 15:58
Super tak for hjælpen Anette ! Det var lige det jeg var ude efter at høre
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:44
Bemærk lige at danske selskaber fra og med 1/1 2006 ikke er skattepligtige af indkomst fra udenlandske driftssteder. Dvs. hvis en del af aktiviteten udføres i udlandet er denne del ikke skattepligtig til Danmark

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)