Hej Aminoer :) Jeg har længe gået og overvejet at starte egen virksomhed da jeg synes det kunne være rigtig spændende, og derudover brænder jeg for at arbejde med computere, gadgets og anden IT hvilket også er det som min virksomhed skal handle med. Men for at jeg kan komme ordentligt igang synes jeg at jeg mangler at få svar på rigtig mange ting som jeg er stødt ind i her under idéfasen og dem håber jeg selvfølgelig at i kan hjælpe med :) Planen med virksomheden er at jeg vil sælge IT og supportløsninger og jeg vil først og fremmest starte med at udbyde dem i en webshop da jeg er studerende og derfor ikke har tid til at stå i butik (men planen er at der senere hen også skal laves en "fysisk" butik)
Men nogle af de første ting jeg er støt ind i er bl.a. firmanavn. Lige pt. er mit firmanavn: Royal-Tech og jeg ejer også domænet www.royal-tech.dk. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om navnet først og fremmest og hvis i har bedre forslag så er i velkomne til at byde ind :) Derudover kunne jeg også godt tænke mig at få af vide hvordan jeg får et CVR-nummer. Jeg har nemlig været ved at opsøge forskellige grossister og de beder alle sammen om et CVR-nummer :) Jeg vil som sagt også gerne starte med at det hele er en webshop. Jeg kan godt selv finde ud af at redigere hjemmesider og så videre, men det med at lave designs og programmere databaser osv, er ikke min stærke side. Jeg kunner derofr også godt tænke hvis i kunne dele nogle erfaringer mht. hvordan i startede jeres webshop (hvis i har en) og hvem i har brug at udbyder, hvem i har haft til at lave design, hvor meget det har kostet samt alle andre ting som i finder relevante :) Jeg står nemlig lidt på bar bund i forhold til dette emne - jeg har nemlig prøvet at søge på nettet men der er rigtig mange forskellige løsninger og jeg vil gerne være sikker på at vælge den "rigtige".
I er også velkomne til at biddrage med andre erfaringer osv. som i mener kunne være nyttige for mig :)
Jeg håber at i kan hjælpe mig med ovenstående og samtidig også med fremtidige spørgsmål :)
Venlig hilsen Sebastian Søndergaard - Royal-Tech |
Hej Sebastian,
Det er mange spørgsmål og meget generelle spørgsmål du der får fyret af. Jeg vælger at svare på den letteste af dem ;-)
Et CVR-nummer får du her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv
men det lyder som om du har brug for at læse lidt generelt om at starte virksomhed. Der er masser af hjælp at finde her:
http://www.startvaekst.dk/start-ny-virksomhed/0/4/0
Held med det!