Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med MySQL på separat VPS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

Er der nogen, der har erfaringer med at køre en MySQL-server på en separat VPS? Mit mål er naturligvis at sikre optimal eksekveringshastighed. Min frygt vil være, at latency æder en del af fortjenesten. Men hvis den anden vps nu på samme fysiske maskine? Eller på en server i samme rack?

God idé? Dårlig idé?

Løsningen befinder sig pt. på udbyderens største VPS-løsning, så den kan ikke opgraderes uden videre.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke noget vi har oplevet performanceproblemer med hos de kunder hvor vi har en løsning der ligner det du skitserer.

Vores egne SQL'er (mysql og postgresql) kører vi dog på dedikeret hardware til vores egne ting.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Svartiden er naturligvis lidt større ved at du skal lave dine SQL forespørgsler til en anden maskine end lokalt, men det skulle ikke give nogen problemer. Der er rigtigt mange der kører med f.eks. adskilt web- og databaseserver, netop for at få flere ressourcer til begge dele.

Ved en travl database er den største barriere for hastigheden dog typisk diskens hastighed, så hvis det er fordi du har en database med mange eller tunge forespørgsler som performer dårligt så er det måske ikke den bedste løsning at smide MySQL'en på en separat VPS. Problemet er jo at du ved en VPS typisk deler diskens læse- og skrivekapacitet med andre kunder, uden at have nogen garanteret I/O til rådighed. I så fald vil det være bedre enten med en dedikeret server til formålet, eller også at undersøge om du har mulighed for at få en dedikeret disk eller i stedet få adgang til en hurtigere (eller mindre belastet disk) i serveren.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53

Tak for udførligt svar!

Databasen er præget af en række periodiske spidsbelastninger, som jeg gerne vil undgå påvirker page load-tiden. Jeg roder i første omgang lidt videre med opcode-cachine og databasecaching og ser, om det er nok; ellers tror jeg, jeg kaster mig over det andet, også for at blive lidt klogere! :)

Tak igen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)