Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugbar host til debatforum!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle Amino'er.

Er der nogle, som kan anbefale en god hosting og server løsning til et debatforum? Til at starte med, vil trafikken jo ikke være den store. Men med tiden, er det selvfølgelig meningen, at der kommer flere besøgende - og derfor skal siden jo kunne klare trafikken.

Hvad skal man se efter, når man skal bruge det til en ting som et debatforum? Hvad bruger Amino fx?

På forhånd mange tak! 

- Mikael.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 00:15

Så vidt jeg er orienteret bruger amino 3-4 fysiske servere til at drive det hele rundt..

Jeg har en gang haft et halvstort forum oppe på en VPS, og den klarede det fint.

Men hvor stort regner du med det bliver?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 00:20

Tja, det er jo svært at sige. Jeg håber og regner vel også med, at det bliver et stort forum med tiden. Så det ville være rart med en løsning, som kan udvides undervejs. Jeg har hørt gode ting om VPS.net, så det kunne være en mulighed.

Jeg er blot ude efter lidt gode råd :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:38

Mikael:

Tja, det er jo svært at sige. Jeg håber og regner vel også med, at det bliver et stort forum med tiden. Så det ville være rart med en løsning, som kan udvides undervejs. Jeg har hørt gode ting om VPS.net, så det kunne være en mulighed.

Jeg er blot ude efter lidt gode råd :)

VPS.net er et godt valg, du skal bare sørge for at betale de 99$ for full support og service  hvis du ikke har forstand på vps opsætning osv. :) De opsætter, optimere og overvåger 24/7 i døgnet, samt er der chat og mail support 24/7 :) Det kan anbefales :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 00:52

Det lyder super godt med support delen, så der er styr på det hele! Men fungerer VPS på den måde, at man har domænet ét sted, fx. one.com, og så styrer VPS.net ens trafik? 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 01:09

nej nej nej.. HVis du køber en vps hos vps.net så har du en del af en server. Hvor der skal ngoet software ind for at styre den. der opretter du så kontier til hvert domæne/webhotel og sætter dns, mysql og det hele Op. det er lidt bøvlet hvis man ikke for sat det ordenligt op  men det er lækkert efter mit hoved :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 01:14

Ah okay, så VPS.net kan altså klare det hele for mig, domæne, server, plads til trafik osv?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 02:26

VPS er for den menig mands synspunkt det samme som en komplet fysisk server.

Den eneste forskel på en VPS og en fysisk server er at VPS'en bliver drevet af en server som driver mange VPS'er, men alle disse VPS'er er selvstændige Operativ systemet, lige som en alm fysisk server.

og ja de fleste VPS udbydere burde kunne klare den opgaven af opgradere ens mængde af RAM, HDD og Data trafik.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 04:50

Jeg har selv serverhosting hos ActiveWebs der også hoster Amino.
Intet dårligt at sige om dem, det kører 100% som det skal, de er flinke, taler dansk og svarer telefonen (de 2 gange jeg har ringet til dem).

Jeg har også en del hosting i England, og indtil i går også webhosting hos vps.net.
Dog er det hele lige blevet skiftet over til linode.com (de har også hostingcenter i London).

vps.net leverede umiddelbart en god service, hastigheden var ekstremt god men de må have haft problemer med deres london center for vi oplevede lidt for meget nedetid.
Hastigheden dog, hos både dem og linode.com den slår dog alle de danske webhost jeg har adgang til.

Jeg prøvede at ligge den samme tunge side i hhv. London og flere steder her i DK og testede med http://whichloadsfaster.com - og her slog både linode.com og vps.net de danske sider. Jeg ved godt at http://whichloadsfaster.com/ ikke er det mest præcise redskab at bruge til den slags tests, men når jeg nogle gange fik op til 50% hurtigere load tid på London serverne, så falder jeg altså ned af stolen.

Hosting i DK er noget dyrere, sammenlignet med de priser man kan hente i fx England og Tyskland - og med de nye cloud løsninger der er kommet til i USA/London, så begynder det altså at se meget mere interessant ud at lave hosting der :-)

Bemærk dog, at der kan være nogle SEO mæssige fordele i at have webhosting i DK. Jeg har ikke selv kunne finde endegyldige svar på, hvor vigtigt det er med en dansk IP adresse, men jeg ved der er delte meninger om det, så tag en SEO ekspert med på råd :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:41

Michael R. Gertz:
alle disse VPS'er er selvstændige Operativ systemet, lige som en alm fysisk server

Det er så desværre ikke helt rigtigt. Der er nogle VPS'ere hvor de deler OS'et

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)