Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - hvor går grænsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg er begyndt at læse lidt om duplicate content og er bange for at jeg har duplicate content på mit website. Her tænker jeg på en række af mine sider og de eksterne sider de linker til. F.eks. denne side:

http://www.myrating.dk/indhold/1632-restaurant_egaa_marina

Indeholder en beskrivelse af Restaurant Egå Marina, som kommer fra en side som ovenstående side linker til:

http://egaamarina.dk/169-velkommen.htm

I følge diverse checker tools kan jeg se, at der er omkring 40 % ligehed mellem de to sider. Men er dette overhovedet et problem. Min side indeholder jo en masse andet end den jeg linker til. Det eneste der går igen, er beskrivelsen midt på siden.

Så mit spørgsmål er, hvor går grænsen? Er det overhovedet et problem i det eksempel jeg kommer med her?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:41

Hej Thomas,

Hvis du prøver at tage en søgning på en stump af teksten sat i citationstegn, vil du bemærke, at din side først kommer frem, hvis man trykker på "gentage søgningen, så resultater der er udeladt, kommer med".

Det er hvad der sker, når det eneste reelle, læsbare indhold på en side er kopieret direkte fra en anden hjemmeside. Og ja, det er i den grad duplicate content. At det på din side bliver omgivet med andre menuer m.m. end på Egå Marinas egen hjemmeside, gør at der bliver begrænset forskel i forskellige checker tools - men i Googles virkelighed er det ligegyldigt. Dér bliver det gennemskuet, at teksten er kopieret, og så er der ikke meget grund til at vise din side på søgninger på de udtryk, der indgår i teksten.

Af samme grund får du heller ikke en ret høj position på en søgning på "Egå Marina", som vel er dit primære søgeord for den side, men må i stedet ligge på side 3.

Så indtil der kommer nogle anmeldelser og/eller nyt, originalt tekstindhold på siden, har du en udfordring.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 20:10

Hej Frank. Tak for det uddybende svar.

Jeg kan se problemet. Er det også duplicate content hvis beskrivelsen jeg har kopieret ligger på en anden side end den jeg linker til, men på samme domæne?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 08:30

Hvis en given tekst findes andre steder på nettet, så er det duplicate content - uanset om det ligger på dit domæne eller et andet.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 09:03
Ok. Hvad sikrer så mig imod, at en side med bedre page rank kopierer mine tekster og jeg derved udelukkes fra google søgning pga. duplicate content? Først til mølle (google indekseret)?
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:06

Thomas Ardal:
Ok. Hvad sikrer så mig imod, at en side med bedre page rank kopierer mine tekster og jeg derved udelukkes fra google søgning pga. duplicate content? Først til mølle (google indekseret)?

Først til mølle er en væsentlig faktor hos Google. Men hvis CNN vælger at kopiere en relativ ny tekst fra din side og sætte på deres forside, er der ingen garantier for, at det ikke er deres version, der bliver vist.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)