Jeg er helt ny herinde og har derfor lidt spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med.
Jeg har et ønske om at få produceret en masse smykker (alt er stadig på tegnebrættet endnu). Smykkerne skal laves i forskelligt materiale, såsom: Plastic, plexiglas/akryl, læder, sølv og guld (forgyldt) og mange af produkterne skal laves i simili (zirkonia evt. - men helst så billigt som muligt).
Er der nogen der har erfaring med dette? Det bedste er vel at få lavet det i Asien et sted, men er ikke helt tryg ved at skulle få lavet noget såå langt væk, hvor man ikke lige har mulighed for at komme forbi og undersøge om det er lavet som man ønsker.
Du skal lige vaere opmaerksom på der findes nogle regler ang import af smykker med hensyn til indholdet i smykkerne (i hvert fald når det er til vidresalg i öje)
Jeg vil meget gerne hjælpe dig igen, så du kommer bedst muligt fra start! Der er nemlig rigtig mange faldgrupper indenfor dette. Du er meget velkommen til at sende mig en email på info@tk-datateam.dk - så kan vi tage en nærmere dialog om projektet.
Godt spørgsmål. Jeg har bred erfaring med produktion i specielt Asien, og det kan ikke anbefales at starte en produktion op derude før du minimum har lavet prototyper som du har solgt ind til dine forhandlere.
Der er som der bliver skrevet i ovenstående svar mange sider der lever af formidle kontakt mellem forhandler og producent. Disse er bare gearet til et helt andet niveau hvad angår mængder end hvad du har brug for nu.
Få lavet dine første styles i nærheden så du kan holde styr på kvaliteten og designet. Det ender med at blive meget dyrere at producere i Asien pga. moulding fees, sample fees samt utallige fragtomkostninger.