Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på ordet Zumba?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er!

Jeg sidder i øjeblikket og diskutere med et par venner om Zumba. En af mine venner påstår, at der er patent på selve ordet "Zumba", altså ville det være ulovligt at skrive Zumba på en trøje og sælge den?

Jeg mener dog ikke man kan have patent på selve ordet, men mere produktet, i stil med samme som at Grækenland har patent på Feta.

Så at jeg godt kunne lave trøjer og få trykt Zumba på, idet at trøjen ikke er selve zumba-produktet?

Håber nogle kan gøre mig klogere :)

- Mashed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Det kan man skam godt, hvis jeg husker rigtigt.

Der har været en lignende debat her på siden mht. Politikens "Turen går til" og det er der patent på.
Så det er nok ikke helt forkert hvis der er patent på ordet "Zumba" :-)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:50

Hej Mashed

Jeg er næsten lige så overrasket som dig, men Zumba er faktisk beskyttet...

Så jeg ville nok ikke sætte en større t-shirt produktion igang.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 21:54

mener også at fitnessDK ejer "spinning"

Tilmeldt 15. Jul 10
Skrevet kl. 22:02

Det overraskede mig nemlig da vi sad og snakkede om det, og de påstod det. Men sådan må det jo være, har også hørt fra dem, at andre som vil skrive noget lign. "I love Zumba" eller "X-danseskole - Dans zumba her" på t-shirts, har måttet stave det med "o" istedet for "u", da det ikke ville være lovligt. I overkanten vil jeg mene. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 22:05

Mashed:
En af mine venner påstår, at der er patent på selve ordet "

Det er ikke rigtigt for man kan ikke få patent på et navn, men navnet er med e registret varemærke og dermed beskydtet.

Mashed:

Jeg mener dog ikke man kan have patent på selve ordet, men mere produktet, i stil med samme som at Grækenland har patent på Feta.

Gærkenland har aldrig haft patent på feta( i  Danmark producers der rigtigt meget feta), men de har via EU fået eneret til at bruge navnet feta (til osten) da EU har indført nogle regler om at navne beskyldte gamle egnsprodukter.

MVH

Ravn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:11

Lad være med at gætte - drøn ind på Patent og Varemærkestyrelsen og søg på alle mærker, derefter søg på de store international patent baser. Ja det hele findes skam online.

Lige nu er der to der har søgt om navnet Zumba i flere klasser her i Danmark. Disse ansøgninger er under behandling. Man kan ikke opnå beskyttelse på generelle begreber eks. løbe så de bliver spændende at se om en af dem opnår beskyttelse. Tvivler.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 15. Jul 10
Skrevet kl. 22:13

Grækenland har patent på ordet "Feta". Danske firmaer har ikke længere ret til at kalde deres produkter for feta, det er derfor at bl.a. Arla kalder deres feta for "Ost i tern". Kun græske firmaer har lov til at kalde deres produkt for feta.

Det er jeg meget sikker på, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

- Mashed

Tilmeldt 15. Jul 10
Skrevet kl. 22:15

Kaffe & Co:

Lad være med at gætte - drøn ind på Patent og Varemærkestyrelsen og søg på alle mærker, derefter søg på de store international patent baser. Ja det hele findes skam online.

Lige nu er der to der har søgt om navnet Zumba i flere klasser her i Danmark. Disse ansøgninger er under behandling. Man kan ikke opnå beskyttelse på generelle begreber eks. løbe så de bliver spændende at se om en af dem opnår beskyttelse. Tvivler.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Så det ville pt. være lovligt at producere t-shirt med printet "Zumba"  på?

- Mashed

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 22:16

Ordet "Spinning" er for øvrigt registreret af:

Mad Dogg Athletics, Inc. (a California corp.), 2111 Narcisus Court
Venice, California 90291, US

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)