Goddag,
Jeg vil starte med at sige, at jeg faldt over denne hjemmeside ved at søge efter "faktura privatperson" på google, men jeg blev ikke meget klogere af det, jeg fandt, og debatten så også noget gammel ud.
Det jeg vil spørge efter er, hvordan reglerne forholder sig ved fakturering, når sælger er privatperson. Skat.dk har intet svar til dette.
Jeg er indforstået med, at jeg ikke skal angive moms, men hvad skal fakturaen ellers indeholde (og ikke indeholde?). Jeg har læst noget om, at mit cpr-nummer skal noteres - kan dette være rigtigt??
Der er tale om en digital vare, så det eneste, der skal betales for er selve varen(e). Det ville være super, hvis der er en venlig sjæl, som vil lave en "skabelon" til fakturering som privatperson, og så kan tråden eventuelt gøres sticky - jeg kan vel umuligt være den eneste herinde, der ikke har eget firma??
Med venlig hilsen Karsten |
Hej Karsten
Jeg har en Exel-skabelon liggende som jeg kan sende dig. Bare send mig din email i en pb.
Den udfylder jeg blot og konverterer til en pdf, som jeg så sender ud.
Med alle de forbehold for regler mm, så har denne metode ikke givet problemer med skat.
Du skal bare huske at opgive din indtægt til skat selvfølgelig
Jeg har brugt den som tekstforfatter, men kan sikkert også bruges til dit formål.
mvh
\Bjarke