Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering som privatperson

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

Jeg vil starte med at sige, at jeg faldt over denne hjemmeside ved at søge efter "faktura privatperson" på google, men jeg blev ikke meget klogere af det, jeg fandt, og debatten så også noget gammel ud.

Det jeg vil spørge efter er, hvordan reglerne forholder sig ved fakturering, når sælger er privatperson. Skat.dk har intet svar til dette.

Jeg er indforstået med, at jeg ikke skal angive moms, men hvad skal fakturaen ellers indeholde (og ikke indeholde?). Jeg har læst noget om, at mit cpr-nummer skal noteres - kan dette være rigtigt??

Der er tale om en digital vare, så det eneste, der skal betales for er selve varen(e). Det ville være super, hvis der er en venlig sjæl, som vil lave en "skabelon" til fakturering som privatperson, og så kan tråden eventuelt gøres sticky - jeg kan vel umuligt være den eneste herinde, der ikke har eget firma??

Med venlig hilsen Karsten

Fra Beder
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:34

Hej Karsten

Jeg har en Exel-skabelon liggende som jeg kan sende dig. Bare send mig din email i en pb.

Den udfylder jeg blot og konverterer til en pdf, som jeg så sender ud.

Med alle de forbehold for regler mm, så har denne metode ikke givet problemer med skat.
Du skal bare huske at opgive din indtægt til skat selvfølgelig Big Smile

Jeg har brugt den som tekstforfatter, men kan sikkert også bruges til dit formål.

mvh

\Bjarke

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:50

Mange tak for det hurtige svar Bjarke! Især på denne tid af dagen/natten. Er der ikke mulighed for at sende private beskeder mellem brugere herinde? Jeg har søgt og søgt i 5 minutter nu, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det nogen steder.

Men min e-mail-adresse er summer.rhythm@yahoo.com

Med venlig hilsen Karsten

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 03:01

karstenj:

Er der ikke mulighed for at sende private beskeder mellem brugere herinde? Jeg har søgt og søgt i 5 minutter nu, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det nogen steder.

Hvis du går ind på fx bjafles profil (http://www.amino.dk/members/bjafle/default.aspx) er der mulighed for at sende en privat besked.

Mvh.

Jakob

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 08:09

Det er korrekt at du skal angive CPR-nummer. Din faktura skal sådanset ser ud som en standard faktura, bortset fra at du ikke tilskriver moms, og angiver CPR-nummer i stedet for CVR.

Efter min mening er det ikke relevant med en sticky om emnet - der er utroligt mange emner der også kunne laves sticky om, så hvorfor lige dette? (fakturering til udlandet, fakturering indenfor EU, fakturering uden for EU, kreditnota for tilsvarende, osv osv).

Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Christina Faaborg - Copywriting & Concept Skrevet kl. 12:45

Kære Bjarke

Gider du også sende fakturaen til mig på: christinafaaborg@gmail.com

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så vil jeg bare lige tilføje, at du skal huske du ikke må udfakturere for mere end 50.000,- kr. mener jeg det er, som privatperson. Ellers skal du også til at tillægge det moms.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 14:24

Har du den stadig liggende? Så må du meget gerne sende den til mig. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)