Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig blog - med eller uden adsense?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

min blog fik et nyt design: www.iryna.dk og personligt er jeg godt tilfreds med resultatet. Der er garanteret en del at lave endnu, men en ting er jeg ikke så sikker på.

Adsense: er det noget der giver bloggen noget grimt med på vejen eller piner det ikke jeres estetiske sans?

Jeg efterlyser din åben og ærlige mening om det her. Jeg så fornylig en af Martin T's videoer, hvor han gav udtryk for at adsense virker uprofessionelt på ham. Er du enig?

Skal en personlig blog være med eller uden adsense?

• Det skader ikke. Man skal jo også tjene lidt penge på bloggen! (25%)
  • Jeg er ligeglad. Det tager ikke indflydelse på min interesse af sitet. (45,8%)
  • Adsense på en personlig blog er malplaceret og uestetisk. Ud med dem! (29,2%)
  • Totalt antal stemmer: 24
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:10

Det hele ligger i implementeringen. Så er jeg faktisk ligeglad med, om du bruger AdSense professionelt eller på din personlige blog. Men jeg vil sige du skal være varsom, hvis du samtidig vil bruge din blog til affiliate markedsføring. I så fald kan AdSense annoncerne distrahere dine brugere fra at gøre det, du gerne vil have dem til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14

Hej BZR,

tak for din input. Har endnu ikke brugt affiliate marketing på den nævnte side. Har planer om at adskille det, så adsense og affiliate marketing ikke tørner sammen :-)

Ligner et tæt opgør i afstemningen indtil videre.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:47

Jeg har gennem hele min blogs levetid har haft reklamer på den.

Indtil i går, kom reklamerne fra Affiliate Netværk, primært Mikkelsen Media og IQ Medier.

Jeg begyndte på AdSense i går, fordi det er meget nemmere at holde styr på, så man ikke hele tiden skal skifte reklamerne ud osv.

Men AdSense giver slet ikke lige så godt som Affiliate Netværkene. I hvert fald ikke efter egen erfaring, eller hvad jeg har hørt.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:58

Jeg er selv så småt i gang med en blog og en affiliate site, og gik selv med samme overvejelser. Men da bloggen bare er ment som en ekstra indgang til mit affiliate site, gav det lidt sig selv at jeg ikke skulle bruge Adsense, og sende trafiken til konkurrende sider.

Personligt synes jeg at AdSense reklamer er super grimme, og signalerer et eller andet som jeg ikke helt kan sætte ord på. Men jeg bryder mig ikke om dem, og jeg klikker heller aldrig på dem, fordi de oftest er helt irelevante for grunden til at jeg befinder mig på bloggen. I den forbindelse, fremstår de som unødigt "støj".

Jeg har samme fornemmelse når jeg ser forskellige klip på diverse nyhedssites, hvor de starter med en reklame, hvilket er fint nok, men saftsuseme skal jeg også belemres med at 15 - 20 % af billedet hvor klippet skal spilles, fyldes af et "Klik her for at se annoncen". Jeg har for pokker da ikke startet et videoklip, for at finde ud af at jeg hellere vil se en annonce! (Jeg er klar over at tjenesten er gratis, så jeg skal ikke brokke mig for meget..)

Det er bare min holdning til det. Men da det eksisterer i bedste velgående, må jeg formode at det er en succes, og at der må være rigtig mange der ikke har det på samme måde som mig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:28

Hvis du vælger at beholde Adsense, kunne du så ikke placere reklamerne længere ude til højre, hvor de virker mindre forstyrrende for indholdet på din blog?

De genererer ikke mig personligt, men jeg synes godt, at placeringen af dem kunne være lidt mere elegant. Din blog ser i øvrigt meget bedre ud nu, synes jeg.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

Hej Thomas.

Jeg vil lige tænke over hvordan man bedst kan løse det med Adsense, så det ser lidt mere æstetisk ud. Og tak for feedback på den nye side. Er glad for at den ser bedre ud (synes jeg også selv).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)