Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En gratis ide til dig :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg fik her forleden en ide til en hjemmeside eller en forretning man kunne lave. Da jeg ikke selv har den store tid til at være idéen ud i livet får du den her :-)

(Kopieret direkte fra min bloghttp://dorphern.dk/2010/07/en-gratis-ide-til-dig/)
Jeg lå er forleden en nat, og kunne ikke lige falde i søvn, og tænkte på sikkerhed. Jeg havde lige færdiggjort betalingssystemet på min nye

hjemmeside (en e-bogshandel, skal nok fortælle mere om en anden dag :-)), så det var derfor. Jeg har alt for mange ting kørende for tiden, så har ikke den vilde tid til at føre det ud i livet selv.

Så fik jeg en ide til en hjemmeside man kunne lave. (nu kommer idéen)

En hjemmeside der kan krydstjekke med sikkerheden :-) Altså en hjemmeside der gemmer en kopi af f.eks en række i databasen, og krypterer den. Dermed, kan man altid tjekke om der er blevet rettet i ens database, da man altid kan krydstjekke med sikkerhedshjemmesiden.

Det er en meget teknisk ide, men tror på at den kan tjene nogle penge hjem. Brugerne skal få udleveret en stump kode, de skal ligge ind på deres hjemmeside, og en individuel security key, der ikke lige kan gættes. Så skal de kunne kalde sikkerhedssiden og gemme en streng, via en kode, når de vil fra hjemmesiden. Det skal så være muligt, at kalde sikkerhedssiden, for at tjekke om strengen stadig passer, måske skal der sendes et unikt id med når databasen kaldes, så sikkerhedssiden kan identificere de forskellige strenge fra hinanden.

Så tænkte jeg at der skulle være omkring 3 forskellige betalingsplaner (ja, det skal selvfølgelig koste penge ;-)):

gratis(selvfølgelig) - 10 forspørgsler om måneden
100 kr,-/m – 500 forspørgsler om måneden
500 kr,-/m – 5.000 forspørgsler om måneden + Dagligt security chech
1.000 kr,-/m – ubegrænset + Dagligt security chech

Alle planerne har daglig backup, af de gemte strenge.

Husk, det er alt sammen forslag, og kan blive ændret, og husk det er  sikkerhed, og folk vil betale virkelig meget for sikkerhed, derfor kan prisen sættes højt. 

Det var så min ide :-) Håber du kunne lide den, hvis du har tænkt dig at bruge den, så skriv lige eller send et link ;-)

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 14:44

Hej Kristoffer,

Og tak for idéen. Jeg sidder og glæder mig over ikke at fatte en meter af hvad det er din idé skal råde bod på... Kan du forklare mig hvornår jeg kunne have brug for din service?

Og fedt at du bare giver idéen væk, hvad den end går ud på... det er den bedste måde at få ryddet op i larmen fra alle de gode idéer inde i hovedet.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:48

Vilhelm Kruse:

Hej Kristoffer,

Og tak for idéen. Jeg sidder og glæder mig over ikke at fatte en meter af hvad det er din idé skal råde bod på... Kan du forklare mig hvornår jeg kunne have brug for din service?

Og fedt at du bare giver idéen væk, hvad den end går ud på... det er den bedste måde at få ryddet op i larmen fra alle de gode idéer inde i hovedet.

hehe tak, og det var så lidt ;-)
Jaaa ideen hjælper i bund og grundt med sikkerheden på hjemmesider, da det er muligt for hackere at rode med databasen, hvis ens hjemmeside altså ikke er sikkert nok bygget op. Da denne service jo tager en beskyttet kopi af en bestemt del af databasen, og senere kan teste om der er blevet rodet med indholdet.

Så det er nok mest en ide der henvender sig til programmører :-) Men den handler jo om at finde sin niche ;) 

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)