Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tastaturgenveje væk!!! HJÆLP - MAC!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der lige en klog MAC-nørd der kan forklare mig, hvorfor nogle af mine tastaturgenveje pludselig er forsvundet på min MAC i Adobe programmerne!?

Det er fx når jeg skal zoome ind i illustrator og indesign, her virker alt+æble+space pludselig ikke. Så nu må jeg bruge æble og +/-. Space virker heller ikke til at flytte rundt på siden. Men min space virker fint når jeg skal lave mellemrum i tekst (som i jo nok kan se). Og alt og æble virker fint til at afkorte kurver, når jeg tegner i fx illustrator!

Har jeg fået trykket på en eller anden genvej uden at vide det? Det er pi... irreterende! Hjælp!

:-) Dorthe

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:13

Hej Dorthe,

Command-Option-Space bruges som standard af systemet til at vise Spotlight-vinduet. Så vidt jeg ved "fanger" systemet disse genveje før de når til programmerne, og det kan måske være grunden til at det ikke fungerer. Prøv derfor at gå ind i System Preferences > Keyboard > Keyboard Shortcuts og se om du kan finde samme genvej der. Hvis du kan det, så slå den fra og prøv igen.

Det lyder dog mærkeligt hvis det pludselig er holdt op med at virke, hvis det har virket før. Har du evt. lige opgraderet systemet og/eller Adobe-programmerne?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:18

Ja spotlight den har jeg slået fra. Det er langt tid siden jeg fik nok af den!

Jeg genstartede min computer og så virkede det igen! Surprise 
Kan huske jeg igennem min tid som mac bruger har oplevet noget lignende. Hmmm men der må da ha været noget, der har "aktiveret" fejlen??? Godt det er meget sjældent sådan noget sker.

:-) Dorthe 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)