Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til Dandomain/E-gate brugere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dandomain/e-conomic/e-gate brugere: Få slettet dine i Dandomain slettede ordrer i E-conomic med dette lille program.

Hej Folkens.

Nu er jeg en af de selvstændige med dandomain-shop der har valgt at overføre ordrer til e-conomic - dette gør jeg p.t. med online-servicen e-gate (www.e-gate.dk).

E-gate kan også opdatere lagerstatus i min shop udfra tilgængeligt antal i e-conomic. Tilgængeligt antal udregnes mig bekendt udfra bogført akk. antal varer på varenummeret fratrukket dem der er i ordre.

E-gate overfører automatisk ordrer fra Dandomain til E-conomic løbende, og ordrene i e-conomic danner grundlag for udregningen. Men hvad nu hvis man sletter en ordre i Dandomain, f.eks. hvis den bliver anulleret før eksekvering. Så er det min opfattelse at man på nuværende er nødsaget til at slette ordren i begge systemer - både e-conomic og dandomain - lader man den stå i e-conomic vil det tilgængelige antal varer på de af ordren omfattede varenumre være forkert.

Derfor har jeg taget initiativet og lavet et lille program, som jeg tænkte andre måske også kunne have glæde af.

Ganske kort går programmet ind i din Dandomain via en Produkt-eksport-xml fil som genereres på en forespørgsel.

Er der ordrer i e-conomic som ikke eksisterer i Dandomain må man antage at de med ovennævnte setup tidligere er importeret til e-conomic og sidenhen slettet i Dandomain. Programmet finder disse numre som ikke eksisterer begge steder, og sletter dem.

Jeg har lagt kildekoden op på min hjemmeside, - det er lavet i Visual Basic .NET - det kan hentes her:

http://olsensrevision.dk/economic_slet_slettet.zip

Måske er der folk der står og kan bruge det til noget konkret - og måske er der folk der, ligesom jeg, sidder og pusler med at finde ud af hvordan e-conomic api'en, xml m.v. hænger sammen i disse tider.

Der er selvfølgelig ingen garanti, - og der er tale om rookie-kode, så jeg forventer ikke at blive trynet af nogen.

Jeg håber der er nogen der kan bruge det. Og er der nogen der godt kan bruge funktionaliteten, men ikke ved hvad de skal stille op med kildekode, så send en pm med email-adresse, så fremsender jeg gerne en eksekværbar fil.

Fortsat god aften.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:15

Tak. Det kan helt sikkert bruges senere :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:00

Niels:

Tak. Det kan helt sikkert bruges senere :)

Dejligt at høre !!! :-) Du må endelig skrive hvis du har spørgsmål - det kan være vi begge kan lære noget samtidig, selvom jeg er en smule grøn.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)