Desuden skulle det väre nemmere at feks. sätte alt fra 30 til 40% i webshop 2. I dag skal man ind på hver enkelt vare!!!
Den hurtigste/letteste måde at sætte hele varegrupper ned i Webshop1, er at eksportere varene som en CSV-fil, åbne den i Excel og lave en hurtig formel, der eksempelvis sætter priskollonnen til eksempelvis 75% af dens nuværende værdi (evt. med afrunding til hele nærmeste tal) og importer csv-filen i shoppen.
Wham, bam, thank you m'am, så er alle dine produkter sat 25 procent ned, på et par minutter.
Disclaimer:
Det kan blive en del mere besværligt, hvis det ikke er alle varer, men kun nogle, da man kun kan eksportere "grupper" og ikke eksempelvis vælge ud fra nogle andre kriterier. Dertil kommer, at produkterne fra starten skal være placeret i den gruppe du eksporterer, og ikke blot optræde i den. Det er også lidt irriterende.
Derudover har jeg generelt kæmpe problemer med csv-filerne i både Excel til Mac og NeoOffice til Mac, der simpelthen ikke vil gemme i et format, Scannet vil æde, så jeg skal have dem åbnet i adskillige forskellige programmer, før jeg kan importere dem igen - og selv da, fucker æ, ø og å op. Det er mit indtryk, at det ikke er et issue i Excel til Windows.
Störste udfordring er at det tager ufattelig lang tid at ligge vare ind, da vi har ret mange og forskellige märker, varianter og störrelser!!
Amen.
Er det meget lettere i Webshop2 ?