Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Migrering fra Scannet webshop 1 til webshop 2

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle som har erfaringer med dette?

Iflg Scannet tager det bare en dag, dog skal et nyt design ligges op igen af vores webmand.

MEN MEN MEN.....mister vi vores URLér og generalt vores rigtig gode anciennitet på Google??

Hilsen

Peter
www.LuckyLittleMe.se

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:19

Jeg aner ikke så emget om deres Webshop 2, Men hvis URL'erne ikke skifter i den nye shop, så mister du ikke noget Søgeværdi på dine sider, så længe indhold på de givende URl'er er det samme. Jeg ville lige kontakte Scannet og spørge 2 forskellige medarbejde om det, da jeg har erfaring med scannet at 1 medarbejder er ikke nok at spørge :)

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Skrevet kl. 10:42

De siger de kan  redelegere linksne fra den eksisterende shop over til Webshop2 sådan at man ikke mister ens position på google, og andre søgemaskiner...hmmm??

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:11

Peter Kirkebye:

Nogle som har erfaringer med dette?

Hej Peter, jeg har selv draget erfaring med at flytte en ScanNet1 til ScanNet2. Selve flytningen er ganske enkel, da det er helt korrekt, at ScanNet kan flytte ALLE produkter ganske hurtigt. Det du skal være opmærksom på, er hvorvidt du anvender varianter, da disse kan vanskeliggøre processen.

Når produkterne er flyttet, skal du efterfølgende selv tilrette kategorier udvalgte steder, men prøv at oprette en demo og kontakt ScanNet, så kan de flytte produkterne over i din demo-shop, hvor du selv kan lege videre. Det koster ikke noget og du har den gratis i 1 måned tror jeg det er.

Vi er endnu ikke online med den nye shop, men skulle meget gerne være det primo august. Det har desværre trukket ret meget ud, men det er helt og aldeles vores egen fejl, da vi har haft mange rettelser til design, opsætning mv.

Systemet kan jeg godt anbefale - minder lidt om ScanNet1, men har mange flere muligheder både designmæssigt og hvad angår integration med andre systemer etc.

/Larsen

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:12

Peter Kirkebye:

De siger de kan  redelegere linksne fra den eksisterende shop over til Webshop2 sådan at man ikke mister ens position på google, og andre søgemaskiner...hmmm??

Helt korrekt, alle dine sider kan redirectes med en 301 redirect, så du mindsker risikoen for, at miste dine placeringer i søgemaskinerne.

/Larsen

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Skrevet kl. 11:50

Hej Larsen,

Tak for svar!!

Vi har problemer med performance i udsalgsperioder, hvor vi har flere tusinde besögende samtidigt og så går alt i SLOW MOTION.
Desuden skulle det väre nemmere at feks. sätte alt fra 30 til 40% i webshop 2. I dag skal man ind på hver enkelt vare!!!
Störste udfordring er at det tager ufattelig lang tid at ligge vare ind, da vi har ret mange og forskellige märker, varianter og störrelser!!

Blev bare lidt nervös her til morgen da jeg läste Martin Thorborgs Facebook blog omkring migreringer!!!

/P

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:04

Peter Kirkebye:

Desuden skulle det väre nemmere at feks. sätte alt fra 30 til 40% i webshop 2. I dag skal man ind på hver enkelt vare!!!

Den hurtigste/letteste måde at sætte hele varegrupper ned i Webshop1, er at eksportere varene som en CSV-fil, åbne den i Excel og lave en hurtig formel, der eksempelvis sætter priskollonnen til eksempelvis 75% af dens nuværende værdi (evt. med afrunding til hele nærmeste tal) og importer csv-filen i shoppen. 

Wham, bam, thank you m'am, så er alle dine produkter sat 25 procent ned, på et par minutter. 

Disclaimer:
Det kan blive en del mere besværligt, hvis det ikke er alle varer, men kun nogle, da man kun kan eksportere "grupper"  og ikke eksempelvis vælge ud fra nogle andre kriterier.   Dertil kommer, at produkterne fra starten skal  være placeret i den gruppe du eksporterer, og ikke blot optræde i den.  Det er også lidt irriterende.

Derudover har jeg generelt kæmpe problemer med csv-filerne i både Excel til Mac og NeoOffice til Mac, der simpelthen ikke vil gemme i et format, Scannet vil æde, så jeg skal have dem åbnet i adskillige forskellige programmer, før jeg kan importere dem igen - og selv da, fucker æ, ø og å op.  Det er mit indtryk, at det ikke er et issue i Excel til Windows. 

Peter Kirkebye:

Störste udfordring er at det tager ufattelig lang tid at ligge vare ind, da vi har ret mange og forskellige märker, varianter og störrelser!!

Amen.
Er det meget lettere i Webshop2 ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)