Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mersalg og målrettet markedsføring: Skal vi have en eller flere wepshops?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Vi er en online butik med salg af bl.a. haveplanter, fliser til haven, tilbehør til havebassin & natursten. www.planteshop.dk

Når vi arbejder med forbedring af webshoppen, mersalg & markedsføring, har vi flere gange talt om der kunne være fordele i at "dele" vores webshop i flere, mere målrettede webshops, men som alligevel har nogle fælles kendetegn (her tænker jeg nok mest struktur / overordnet design).

Så istedet for en shop med mange varegrupper, går tanken på flere webshops med færre varegrupper. Vores tanke er at opdelingen kunne være : 1 shop med haveplanter; 1 shop med fliser/ belægningssten; 1 shop med havebassin osv. Da det overordnet alle er varer til haven, ville det være naturligt at man på hver shop, let kan finde link til de øvrige shops?

Jeg håber at vi kan få nogle input til vores idé, måske er der nogen, der selv har stået i samme overvejelse, eller har du en holdning til vores idé?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:10

Hej Anette,

Jeg synes, at jeres produkter virker meget naturlige sammen da de allesammen er produkter til haven. Du er dog nok som så mange af os andre fået valgt et domænenavn der ikke helt er dækkende mere. Du har sikkert startet med salg af planter og har derfor valgt det mest oplagte domæne navn. Efterhåden som du har fået flere og flere produkter ind, så er planteshop.dk måske ikke længere det oplagte navn.

Jeg synes ikke du skal vælge at lave flere forskellige webshops for dine produkter passer meget godt sammen

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:49

Hej Klaus,

Den overvejelse gør vi os også - altså mht. navnet der måske ikke længere passer til indholdet. Selvom varerne passer godt sammen, var der måske nogle muligheder i at gøre hver shop mere målrettet til vores kunder der hhv. er interesseret i vores "grå varer" (belægning) og de "grønne varer" (haveplanter) - bare for at nævne 2 af vores hoved varegrupper.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:00

Du vil jo ramme din målgruppe mere præcis hvis du har en webshop til det grønne og en til det "grå" men men du skal overveje om det er de ekstra omkostninger værd. Du vil jo have udgifter til drift af to forskellige webshop.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 16:16

Hej Aminoer

& Klaus

Nu vil jeg alligevel prøve, om der er andre, der har input til vores overvejelser? Måske egen erfaring om det kan betale sig med omkostninger til flere shops?

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:13

Jeg arbejdede engang på et site der var delt op i 4-5 specialsites. Den gang snakkede vi om at slå det sammen til et site fordi det gav problemer at have dem adskilt.... kunder spørg har I ikke dit og dat... joo det er bare på et andet site bla bla...

Mvh

Dan
www.Pribot.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:14

Hej Anita

Det er en flot hjemmeside I har.

Jeg vil klart anbefale at holde tingene samlet.

Planter og sten passer sammen og skal ofte købes samtidig.

Vil dog også overveje et mere sigende domænenavn. Men I skal ikke skifte hvis navnet ikke bliver væsentligt bedre.

Det væsentligste jeg kunne pege på er, at I bør være super skarpe i markedsføringen af det, I allerede har bygget op.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)