Hej alle Aminoer Vi er en online butik med salg af bl.a. haveplanter, fliser til haven, tilbehør til havebassin & natursten. www.planteshop.dk Når vi arbejder med forbedring af webshoppen, mersalg & markedsføring, har vi flere gange talt om der kunne være fordele i at "dele" vores webshop i flere, mere målrettede webshops, men som alligevel har nogle fælles kendetegn (her tænker jeg nok mest struktur / overordnet design). Så istedet for en shop med mange varegrupper, går tanken på flere webshops med færre varegrupper. Vores tanke er at opdelingen kunne være : 1 shop med haveplanter; 1 shop med fliser/ belægningssten; 1 shop med havebassin osv. Da det overordnet alle er varer til haven, ville det være naturligt at man på hver shop, let kan finde link til de øvrige shops? Jeg håber at vi kan få nogle input til vores idé, måske er der nogen, der selv har stået i samme overvejelse, eller har du en holdning til vores idé?
|
Hej Anette,
Jeg synes, at jeres produkter virker meget naturlige sammen da de allesammen er produkter til haven. Du er dog nok som så mange af os andre fået valgt et domænenavn der ikke helt er dækkende mere. Du har sikkert startet med salg af planter og har derfor valgt det mest oplagte domæne navn. Efterhåden som du har fået flere og flere produkter ind, så er planteshop.dk måske ikke længere det oplagte navn.
Jeg synes ikke du skal vælge at lave flere forskellige webshops for dine produkter passer meget godt sammen