Hej Hvordan vil søgemaskinerne reagerer og se på hvis jeg har en række domænenavne som peger på samme domæne, men som så bliver sendt videre derfra? forklaret på en anden måde. domæne1.dk peger på domæne.dk domæne2.dk, domæne3.dk, domæne4.dk osv peger også på domæne.dk (domæne.dk ligger på en anden server end de andre domænenavne) den eneste opgave domæne.dk har, er at sende trafikken fra domænenavnene videre til de rigtige sider/undersider/landingssider. Det vil altså sige, når domæne.dk kan se at en besøgende kommer fra domæne2.dk, så vil jeg med redirect 301 sende trafikken hen til den landingsside som høre til domæne3.dk. Det samme vil jeg gøre med de andre domæner (domæne1, domæne2...). Jeg vil gøre det på den måde, da det umiddelbart er den nemmeste måde at styre pegningerne på uden at skulle have dem igennem vores udbyder som skal foretage ændringen manuelt. Vil det setup have noget at sige i forhold til søgemaskineoptimeringen og vil redirect 301 være den rigtige måde at angive pegningen på?
Leif. |
Det kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, men hvor skulle trafikken fra domæne 1,2,3 og 4 komme fra?
De pågældende domæner kan jo aldrig blive indekseret når der ikke er noget indhold på dem og du blot 301 redirecter trafikken?
Iøvrigt vil jeg da anbefale, at du blot redirecter det enkelte domæne direkte til den rigtige landingpage istedet.