Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla vs. Wordpress - brugervenlighed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, at der næppe er et entydigt svar på dette, men jeg kaster mig ud i det alligevel... Skype-Wink

Hvilket CMS (Joomla eller Wordpress) er mest brugervenligt til "alm." mennesker. Her tænker jeg, hvis de har fået et færdigt standard website (visitkort), som de så efterfølgende selv skal kunne stå for vedligholdelsen af (evt. ved hjælp af en "mini guide", der bliver udarbejdet til dem).

På forhånd tak for Jeres inputs.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 12:01

Jeg har aldrig prøvet Joomla.

Men kan ikke forestille mig, at det kunne være mere brugervenligt, end WordPress. WordPress er virkelig nemt at sætte op, redigere osv. i. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:10

Nu har jeg aldrig prøvet Wordpress men ifølge en del af mine venner er Joomla mere avanceret i mulighederne og det kan sikkert skræmme en del, hvis de bare skal rette i tekst.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:21

Hej Line,

Du skal lige være klar over at hverken Joomla eller Wordpress er formentlig den løsning du lader efter hvis det er mening at løsningen skal kunne anvendes af "almindelige mennesker" uden et foregående kursus. Og så er Wordpress faktisk ikke et CMS, men et bloggingværktøj (se http://da.wordpress.org/).

Joomla er et CMS baseret på anvendelse af en MySQL database. Jeg har 'rodet' lidt med Joomla, men - på trods af at jeg har arbejdet med bl.a. IT i rigtige mange år - så synes jeg ikke at den er 'lige til at gå til'.

Mit eget valg af CMS til 'den lille mand (m/k) eller firma' vil falde på CMSimple (se ww.cmsimple.org), eller CMSimple_XH (http://www.cmsimple.ws/), som er en forholdsvis ny videreudvikling af den første, og der overholder de forskellige W3C standarder.

Hvis du har brug for yderligere hjælp i denne forbindelse er du velkommen til at kontakte mig (se min webside: www.it.mjd-consult.com). Smile

Held og lykke med dit projekt!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 12:26

mjhdavies:
Og så er Wordpress faktisk ikke et CMS, men et bloggingværktøj (se http://da.wordpress.org/).

De er begge CMS, den eneste forskel er at udviklingen har ført Joomla i retning af at blive platform for forskellige slags websites.
Mens Wordpress er gået hen og blevet et foretrukket blogging platform.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 12:29

Jeg synes, at WordPress er nemmere at anvende end Joomla. For mig virker det mere ligetil at få relevante tilføjelsesprogrammer o.l. til at spille.

Jeg har 2 hjemmesider i WordPress og en enkelt i Joomla. Den i Joomla var egentlig også i WordPress, men for at holde mig opdateret om Joomla, skiftede jeg for nyligt tilbage til Joomla på den ene. Jeg synes at opsætningen i Joomla er lidt mere langhåret.

Begge systemer har et hav af tilføjelsesprogrammer og andet godt, så man kan udbygge efter behov. Det samme gælder med templates: Du kan finde gratis templates og andre som du må betale dig fra. Det er helt op til dit behov og din pengepung.

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:50

Lasse:

De er begge CMS, den eneste forskel er at udviklingen har ført Joomla i retning af at blive platform for forskellige slags websites.

Så er det sjovt nok, at på Wordpress's egen hjemmeside (http://da.wordpress.org/) står:

"WordPress er intet mindre end det bedste bloggingværktøj i verden."

Men jeg må indrømme at jeg har læst et sted (var det mon i Alt om Data) at den også kan bruges som CMS.

På min webhotel udbyders hjemmeside står der også:

"WordPress hosting - Få din egen blog".

Så jeg holder på det jeg skrev i mit første indlæg, at CMSimple / CMSimple_XH vil nok være noget nemmere at have med at gøre for nogen, der ikke er 'IT-nørd'. Og jeg taler fra erfaring efter at have oprettet en del websteder, der efterfølgende anvendes af nogen, der ikke har mere kendskab til IT end at de er almindelige brugere af MS Office / Open Office og lignende kontorsoftware. Jeg bruger også disse løsninger selv i mit professionelt internationalt arbejde, hvor jeg bl.a. har oprettet en række 'Intranet' hjemmesider.

CMSimple er, i øvrigt, et gratis open-source (PHP-baseret) produkt, der er oprindeligt opfundet og udviklet af Peter Andreas Harteg fra Bornholm. Den køres nu videre af nogle tyskere, men ligner stadig meget sig selv.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse:

Wordpress er lavet som et blogværktøj. Der er så nogle der har lavet moduler til det så det kan bruges som et CMS også.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:02

Michael J.H. Davies:

Lasse:

Så er det sjovt nok, at på Wordpress's egen hjemmeside (http://da.wordpress.org/) står:

"WordPress er intet mindre end det bedste bloggingværktøj i verden."

Men jeg må indrømme at jeg har læst et sted (var det mon i Alt om Data) at den også kan bruges som CMS.

På min webhotel udbyders hjemmeside står der også:

"WordPress hosting - Få din egen blog".

Så jeg holder på det jeg skrev i mit første indlæg, at CMSimple / CMSimple_XH vil nok være noget nemmere at have med at gøre for nogen, der ikke er 'IT-nørd'. Og jeg taler fra erfaring efter at have oprettet en del websteder, der efterfølgende anvendes af nogen, der ikke har mere kendskab til IT end at de er almindelige brugere af MS Office / Open Office og lignende kontorsoftware. Jeg bruger også disse løsninger selv i mit professionelt internationalt arbejde, hvor jeg bl.a. har oprettet en række 'Intranet' hjemmesider.

CMSimple er, i øvrigt, et gratis open-source (PHP-baseret) produkt, der er oprindeligt opfundet og udviklet af Peter Andreas Harteg fra Bornholm. Den køres nu videre af nogle tyskere, men ligner stadig meget sig selv.

Det  er et blog system men det fungere som et CMS. Det er Det bedste pt. på markedet efter manges mening inkl min egen. Det er let at arbejde i, du har 10000+ plugins og flere tusinde designs som du gratis kan benytte samt et hav af betalte plugins og designs.

CMSimpe er mere advanceret end Wordpress og du har ikke samme interesse og udvidelser tilrådighed som du har ved wordpress.

så INGEN tvivl hvis man skal vælge mellem CMSimple og Wordpress, er WORDPRESS løsningen.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 13:15

Man kan diskutere om de "sælger" det som Blogging værktøj eller ej, men ligemeget hvad styre det dit indhold, "CMS - Content Management System"

Det er fint hvis folk vil katagorisere det anderledes men i mine øjne er de begge CMS, da de begge gør den samme opgave.

Men ligemeget hvad er svaret til trådstarteren, CMS/blogging værktøjet Wordpress som det bedste svar til hendes problemstilling.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)