Jeg køber og administrerer alle mine domæner hos GratisDNS, men jeg er begyndt at lede efter et alternativ.
GratisDNS tilbyder en 302 redirect eller redirect via frames, men ikke 301 redirect, som jeg oftest har brug for.
Supporten er ikke så lydhør overfor nye forslag, så jeg har efterhånden givet op og er begyndt at kigge efter alternativer.
Findes der en tilsvarende service der samtidig tilbyder 301 redirects af domæner? Jeg har oprettet en bruger, og leget lidt med quickDNS, men der synes jeg heller ikke umiddelbart jeg har den mulighed.
Jo, men det kræver at redirecten håndteres på webhotellet - og ved webhoteller med begrænsning på antallet af domæner så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse.
Løsningen nu er at jeg håndtere de domæner der redirectes på et helt andet webhotel, men det giver et ekstra lag når man requester en side.
Den optimale løsning ville være at få 301 redirect direkte fra DNS serveren.
Jo, men det kræver at redirecten håndteres på webhotellet - og ved webhoteller med begrænsning på antallet af domæner så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse.
Løsningen nu er at jeg håndtere de domæner der redirectes på et helt andet webhotel, men det giver et ekstra lag når man requester en side.
Den optimale løsning ville være at få 301 redirect direkte fra DNS serveren.
Hej Gadensgaard
Grunden til at du ikke kan lave en 301 hos QuickDNS er ganske enkelt at det ikke er muligt at lave i DNS, det kræver en webserver der kan sparke dig videre
Vi udbyder en gratis DNS service og har så vidt jeg ved ikke planer om at give os til at lave url-redirects eller andet der ikke relaterer til DNS.
Så du slipper nok ikke udenom at sætte det op på et webhotel selv, eller få nogen til at gøre det for dig.
Det er nu ikke noget problem for mig at gøre det selv, det undrer mig bare at GratisDNS for eksempel tilbyder 302 og frame redirect (som vel også kræver en webserver), men ikke vil tilbyde 301 redirects af netop den grund (det har ikke noget med DNS at gøre).