Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af etableret .com side

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået et super godt tilbud (synes jeg selv) på en side jeg kan købe for ca. 60.000 kr. Siden tjener pt ca. 5000 kr om måneden med en arbejdsindsats på ~5 timer ugentligt. Men der er et par ting jeg er nødt til at være klar over før jeg slår til. Jeg har nemlig ikke selv et firma og mangler lidt erfaring:

1: Siden sælger ebøger - dvs. ingen udgifter (pånær hosting). Halvdelen af salgene er gennem affiliates. De får knap 70% af salgsprisen. Men hvis jeg skal have moms på så stjæler det jo 20% mere af salgsprisen og dermed har jeg kun 10% tilbage til mig selv. Kan det virkeligt passe? Findes der evt. en måde at have firmaet som amerikansk firma og dermed undgå momsen? Det er jo en amerikansk hjemmeside, primært amerikanske kunder og desuden et rent digitalt produkt der således "ikke har hjemme i DK"...

2: Hvis jeg køber siden for 60.000 kr før jeg har oprettet et CVR-nummer kan jeg så stadig skrive det på som etableringsomkostninger for firmaet om 8 uger når jeg får et CVR-nummer? Jeg mener investeringen er jo lavet før firmaet officielt er oprettet, men fradraget på 60.000 kr er rimelig essentielt ;-) Grunden til jeg spørger er at sælger er interesseret i at få handlen overstået hurtigt da han skal investere pengene selv.

På forhånd tak

Asbjørn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:20

Hej Excite2010 hvis du lærer at udnytte alle nettets gratis markedsførings kanaler så er du godt på vej.

lige pt, er jeg selv igang med at skrive en Samling E-guides (eller E-bøger om du vil) om nettets gratis markedsførings kanaler.

Som du gerne må få gratis hvis du sender mig en pm.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 01:51

Seo++:

Hej Excite2010 hvis du lærer at udnytte alle nettets gratis markedsførings kanaler så er du godt på vej.

lige pt, er jeg selv igang med at skrive en Samling E-guides (eller E-bøger om du vil) om nettets gratis markedsførings kanaler.

Hvordan er det på nogen måde relevant for trådens emne?

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 03:50

Du skal ikke ligge moms oveni, når du sælger serviceydelser uden for EU, dvs. sålænge du kan nøjes med at sælge til kunder i USA, som du beskriver, er det intet problem.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757926&vId=0

Håber der er en anden der kan hjælpe med dit andet spørgsmål

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:52

exite2010:
2: Hvis jeg køber siden for 60.000 kr før jeg har oprettet et CVR-nummer kan jeg så stadig skrive det på som etableringsomkostninger for firmaet om 8 uger når jeg får et CVR-nummer? Jeg mener investeringen er jo lavet før firmaet officielt er oprettet, men fradraget på 60.000 kr er rimelig essentielt ;-) Grunden til jeg spørger er at sælger er interesseret i at få handlen overstået hurtigt da han skal investere pengene selv.

Du laver din investering i det øjeblik du køber siden. Så det er dine etableringsomkostninger. Hvad sælger har investeret tidligere er dig uvedkommende i forhold til skat.

Jeg mener ikke at du kan trække det hele fra på en gang, men at du kan afskrive det fx over 5 år, altså 12.000 om året. Men tal hellere med din revisor om det.

Du kan sagtens ringe til den revisor du har tænkt dig at bruge og få dig en snak med ham om det.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:26

@Seo++: Kunne sikkert være interessant, men har virkelig ingen relevans. Lav din egen post om hvad du tilbyder så slipper du for at andre bliver irriterede over at du spammer deres inlæg.

@Kristian: Tusind tak :) Og det kan godt forsvares at at kalde en E-Bog for en serviceydelse fordi der ikke er noget reelt produkt? >70% af køberne er fra USA og så er der self. nogle fra andre ikke-eu-lande især Canada og Thailand. Om ikke andet må jeg jo så bare lukke siden så det ikke er muligt at købe fra EU i første omgang for at undgå bøvl.

@mr.guffe: Tak for svaret også, men ved ikke lige om vi taler forbi hinanden. Jeg snakker ikke om noget sælger har investeret. Det jeg mener er at jeg kommer til at købe siden (lave min etablering) før jeg har et cvr-nummer. Men kan jeg så påstå at det er firmaets etableringsomkostninger hvis fakturaen jeg får er skrevet før firmaet er etableret?

At jeg skal trække det over 5 år er egentlig bare en bonus. Jeg regner ikke med at tjene 60k ind igen på under et halvt år i hvert fald.

Hmm revisor. Jeg havde jo håbet at komme uden om en sådan så længe som muligt. Har hørt det er ret dyrt. Har du nogen erfaringer med årlige udgifter til sådanne?

På forhånd tak

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:38

så vidt jeg ved kan du få noget tilskud til revisro som ny opstartet.
de fleste revisorer laver også gerne indledene møde gratis, men alt dette kan de med 100% garenti hjælpe dig med hvis du ringer til dem :)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 11:49

exite2010:

@mr.guffe: Tak for svaret også, men ved ikke lige om vi taler forbi hinanden. Jeg snakker ikke om noget sælger har investeret. Det jeg mener er at jeg kommer til at købe siden (lave min etablering) før jeg har et cvr-nummer. Men kan jeg så påstå at det er firmaets etableringsomkostninger hvis fakturaen jeg får er skrevet før firmaet er etableret?

At jeg skal trække det over 5 år er egentlig bare en bonus. Jeg regner ikke med at tjene 60k ind igen på under et halvt år i hvert fald.

Hmm revisor. Jeg havde jo håbet at komme uden om en sådan så længe som muligt. Har hørt det er ret dyrt. Har du nogen erfaringer med årlige udgifter til sådanne?

Nå sådan. Det mener jeg ikke har nogen betydning. Så længe du tjener under 50.000 kr om året behøver du ikke at være tilmeldt cvr.

Jeg mener du kan få en revisor til at lave dit årsregnskab for omkring 5.000 kr. Og det kan faktisk godt betale sig, for sådan nogle ved også en hel masse om hvad du kan trække fra osv.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:55

Du kan godt trække udgifter fra som er kommet inden du har fået dit SE nummer. Jeg er ikke sikker på hvor lang perioden er inden registrering, men det kan skt også godt svare på.

Selvom du har en revisor kan det være en ide selv at kende lidt til det også, for de laver også fejl, og nogle gange store fejl, og du er selov ansvarlig så vidt jeg ved, selvom du har betalt nogle for at lave det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Hej!

I praksis tillader SKAT nok fradrag.

Tager man dog loven, er der først fradrag fra registrering.

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)