Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg vil gerne impotere nogle varere fra Kina , kan nogle fortælle mig hvad jeg skal passe på ?

Når man køber en cointainer fyldt med varer fra en kinesisk fabrik , kan man betale når man først får varen ?

Hvordan sikrer man sig at få de rigtige varer , rigtig  kvalitet og ikke blive snydt ?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 06:52
Hej Jetli, og velkommen til amino.

Det vigtige i at impotere fra Kina er først og fremmeste at du bliver registreret som importør, dernæst skal du finde en sikker leverandør, da der findes mange der gerne vil sælge dig ting derude med ikke alt for gode hensigter, men lad dig ikke skræmme, der findes også masser af seriøse folk/firmaer derude, find et veletableret firma. Du kommer til at skrive en del mails med dem du handler med så du skal forstå kulturen lidt også, eller sætte dig en smule ind i det, der er masser af tråde her på Amino der beskriver dette

Når det er første gang du skal have varer hjem, skal du nok ikke bestille en hel container, bestil som styk levering. og brug et godt shippingfirma.

Alt afhængi af hvad du ville have hjem, tjek med told og skat for toldafgift og kvoter.

Med hensyn til betaling kan du sikre dig med din bank om at lave en betaling der kaldes Remburs, derved sikre man sig best, man kan også betale T/T som er mest brugt, hvor du betaler ca. 30% før produktionen går igang derefter betaler du rest beløb før shipping, husk altid at få tilsendt B/L og tilhørende dokumenter fra din leverandør. få priser i FOB (Fragt om bord) mest brugt.

Hvis det er textiler skal du igennenm Erhvervs og byggestyrelsen have godkendt de varer du ville have hjem i forhold til kvoter, husk at få EU og CO dokumenter fra din leverandør. (indførelsesdokumenter).

Men alt afhængi af hvad du vil bestille hjem af vare, elektronik, tøj alt hvad det nu måtte være, skal du sikre dig at det ikke er copi varer, eller søger for de rette godkendelser, hvis det er elektronik, skal du tjekke det godt, men brug de rette instanser i DK og lad eventuelt et firma der har folk derude, hjælpe dig første gang.

Så det er bare om at komme igang, god fornøjelse.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:21
Når først du har styr på moms-nummer, importørregistrering, toldsatser og den slags, så vil jeg foreslå at du starter med at finde en egnet leverandør i Kina - bestil en vareprøve (der betales up-front) og få denne tilsendt som CIF (hvis søtransport er ok)

På denne måde er det begrænset hvad du risikere at miste. Når først du har vareprøven i hænderne, så kan du bedre vurdere kvaliteten.

Alternativet er selv at tage til Kina og se på varer/messer og tale med leverandører.

På www.100svar.dk kan du læse meget mere om opstart af importvirksomhed og bl.a. her på Amino findes der adskellige som kan tilbyde at repræsentere dig i Kina - de skal nok komme på banen, ellers spørg efter dem.

Mvh

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:26
Se evt. disse tråde....eller søg også på Aminos søgefunktion - der er masser af guldkorn herinde:

Overordnet set vil mit første råd: Få/køb vejledning fra et importfirma (Selv er jeg endt med at bruge ChinaConsult), allier dig med en bank der kan klare remburser etc. (det kan ChinaConsult nu også klare), og vær klar over at når du får containeren hjem fra Kina vil kvaliteten ikke nødvendigvis være den samme som den prøve du fik tilsendt...............

Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:30
Jeg er kommet godt igang med at købe igennem nogle kollegaer i andre europæsike lande der har købt i kina igennem mange år.

Det har gjort at jeg fra første gang har fået gode kontakter og gode varer. For mig er det for uoverskueligt selv at skulle igang. Der er måske 200 fabrikker inden for mit område. Der går lang tid før ville have fundet den rigtige. Dem jeg køber igennem i europa tager sig selvfølgelig betalt for det.men ikke meget. Containerne kommer direkte til mig.

Men hellere det end falde i med nogle totaler svindlere som jeg ved der findes. Når jeg er blevet lidt klogere køber jeg måske selv direkte.

jeg ved ikke om det er muligt at starte sådan inden for dit feldt.

Martin

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:00
Da du tilsyneladende ikke har den store erfaring med import og Kina, er det nok bedst at du finder en agent i Kina der kan hjælpe dig. Det koster lidt men det er intet mod hvad in container med dårlige vare koster når den står foran din dør og du har betalt for den.

CS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)