Go lille lærerig video, tankevækkende http://storyofstuff.org/ |
Hold da kæft hvor er det god lavet (udover godt formidlet), men hvor gad jeg da godt lige at kunne bikse sådan en video sammen :-)
Tak for den.
Go lille lærerig video, tankevækkende http://storyofstuff.org/ |
Hold da kæft hvor er det god lavet (udover godt formidlet), men hvor gad jeg da godt lige at kunne bikse sådan en video sammen :-) Tak for den. |
Hej med dig :-)
Selv tak. Er der ikke nogen i DK, der teknisk kan sætte sådan en film sammen? det virker utrolig godt læringsmæssigt med animation, og tegninger der laves undervejs i afspilningen. |
Rent teknisk vil jeg tro at de fleste video-bureauer/studier i dk kan lave det. Tegninger og animationer undervejs kan snildt laves ved at animere nogle masker i f.eks. adobe after effects eller flash. Jeg kender flere, der kan lave den slags, og kan også selv være behjælpelig, hvis du står med noget konkret du vil have lavet :-) Venlig Hilsen Allan |
Rigtig fin film og rigtig god brug af video samt animation. |
Ja det er sku sørgeligt Det skulle være lov pligtigt at lave "grøn" emballage bla.. Og ikke noget med at det maa være op til de enkelte firmaers samvittighed.. Det har vi bare ikke "raad" til, at lade være op til dem.
|
Se også versioen med fejlrettelser og politisk balance
|
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Typisk! Er kommet dertil med jordens "ressourcer" ikke er et problem...(og saa behøver man vist ikke se mere af den video for at se hvor den bære hen af ) jorden er pakket med tons af ressourcer vi endnu ikke ved hvordan vi skal bruge blabla.. Ja og naar vi har opbrugt en ressource saa videre til næste og næste og næste.. Og hvordan tror de man faar fat i disse ressourcer?? ja ved blive ved at voildtage jorden igen og igen.. Naar jorden er brugt op ja saa har vi altid Mars!! kender typen.. intet kan stoppe dem! Penge er alt for dem..
|
Til dé som vælger ikke at se den kommenterede version - og til de der åbenbart ikke forstår den, vil jeg lige referere argumentet: Olie og Uran var ubrugelige resurser før man fandt ud af at bruge dem. Filmen tager udgangspunkt i en eksponentiel vækst af mennesker og forbrug, men indregner ikke effektiviseringer, priser og nye opfindelser. Den er i hele essensen meget mere politik end den er undervisning.
|
Folkeafstemning om Patentdomstolen
super fed video, og tankevækkende... Egentlig ved man det godt, men mange lader sig lulle med ind i forbrugscirklen og jeg tror især de unge lader sig påvirke af reklamerne i dag, hvor de bare SKAL have det sidste nye for at være med i the innercirkel :) |